[vpn] gateway probleem

Pagina: 1
Acties:

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Via de protocol(len) LT2P of pptp zou ik graag een VPN hosten,

maar op basis van autheniticatie een gateway aanbieden ja of te nee

doel is: via 1 VPN server zowel servers als clients laten connecten (windows 2k of hoger).

servers moeten uiteraard als gateway fungeren op andere subnetten/lans

nu weet ik dat ik het vinkje use "gateway on host(of ietsdergelijks)" kan gebruiken maar eigenlijk wil ik dat via een radius oplossing gebruiken ofzo ..

doel is eigenlijk zo min mogelijk config aan "client c.q remote gateway" en alles op vpn server nivo te kunnen regelen.

kunnen jullie me vertellen of ik dit kan of dat ik bv een ander protocol moet gebruiken ?

Tja vanalles

Verwijderd

Misschien kun je je verhaal wat duidelijker maken? Zo is er echt niets van te maken.
Wát wil je weten, en wáárom heb je dat zelf niet kunnen uitzoeken door te proberen/klooien?

Overigens ben je erg ambitieus geweest door dit in PNS te posten :P

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
uiterraad heb ik zelf zitten spelen met dit, maar ik kan nergens vinden om op de server de local gateway te "promoten" ja of nee, en dan server-side geregeld IPV clent side.

het zit namelijk zo:

ik heb een vpn server nu die via IPSEC VPN's host maar daar moet je client-side wel de gateway of een route naar het juiste subnet toevoegen. Nu ben ik op zoek gegaan naar andere VPN oplossingen maar geen van alleen hebben tot nu toe de oplossing die ik zoek. Namelijk server-side regelen wat de client voor instellingen betreft de verbinding moet hebben en zoveel ervaring heb ik ook weer niet met RADIUS(wat trouwens niet iets is wat in NT IMHO thuishoort)

Tja vanalles

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Volgens mij kan je de remote gateway gewoon met DHCP naar je clients meegeven...

Dus hoef je dit soort dingen niet in te stellen op de client's...
ohh ja je kan dus meerdere gateways op 1 netwerk opgeven...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....