[Flash MX] loadMovie 'dood' actionscript

Pagina: 1
Acties:

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Simpele vraag in mijn main movie heb ik een paar AS files die MovieClip extenden oa wat animatie functies. Deze worden aangeroepen maar als ik een submvie inlaad (die net dezelfde code heeft) "lijkt" het alsof ie de vorige gewoon killed en als ik dus in een ani deel zat word deze niet meer aangeroepen.

Moet ik (en kan ik) voorkomen dat deze MC.prototype.someFunction slechts 1 maal kan voorkomen? (of moet ik daarvoor een _global gaan gebruiken?)

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:41

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Hier heb ik in alle includes een soort #ifdef-constructie zoals je in C-headers hebt. Daarbij wordt een variabele gevlagd in de _global namespace. Dat is dus de manier waarop ik voorkom dat zo'n prototype toekenning 2x gebeurt. Ik heb nooit andere manieren geprobeerd, want deze werkt al meer als een jaar als een charm.

Je kunt alleen problemen krijgen als je filmpjes verschillende versies van de includes bevatten. Je zult dus wel bij aanpassingen van de include alle filmpjes moeten herladen.

Er bestaan echter nog andere oplossingen, zoals runtime libraries. Google maar eens op PowerSDK

[ Voor 63% gewijzigd door GrimaceODespair op 13-10-2003 14:33 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
ik had ondertussen ook al de _global.someLibraryIsLoaded ook al geimplementeerd en ik kan je direct zeggen dat zelfs al is de code hetzelfde (ie de files) je uitzonderlijk wel in de problemen komt (ie een timed effect net voor een nieuwe submovie) roept periodiek een prototyped method aan, helaas word deze onmiddelijk erna overwritten en dus niets meer. Met de global is het weer 'cushdy'...