Toon posts:

Draadloos Inet. Kan accesoint niet benaderen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een Dlink 2000 ap met tot nu toe nog maar 1 pc daarop aangesloten. Alles leek goed te gaan totdat ik gister de encryptie wou inschakelen. Ik kan via de browser het accespoint niet meer benaderen.

Heeft ieman van jullie enig idee hoe dit zou kunnen komen?

Alvast bedankt!

Ox.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Je zult de encryptie juist moeten instellen op je WLAN netwerkaart.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
sterker nog; je moet de sleutel op beide punten invoeren!

..basic

[ Voor 9% gewijzigd door avon op 13-10-2003 10:43 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat was ook de bedoeling maar ik kan hem helemaal niet meer benaderen..

Verwijderd

Even een reset en opnieuw proberen :?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:26

Beaves

Usque ad Finem

Dat hoeft toch ook niet, je moet dezelfde key op je WLAN kaart in je laptop/dekstop instellen en je kan weer connectie maken. Of ben je de key vergeten?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 10:44:
ja dat was ook de bedoeling maar ik kan hem helemaal niet meer benaderen..
Je hebt waarschijnlijk encryptie aangezet op de AP dus die zul je nu moeten instellen op je netwerkkaart. Probeer eens wat...

Mocht 't niet lukken dan zul je je AP moeten resetten... ff in de handleiding kijken.

Verwijderd

Beaves schreef op 13 oktober 2003 @ 10:50:
Dat hoeft toch ook niet, je moet dezelfde key op je WLAN kaart in je laptop/dekstop instellen en je kan weer connectie maken. Of ben je de key vergeten?
Ik gok inderdaad dat hij niet zo slim is geweest om die key vooraf op te schrijven ;) Makkelijkst is dan gewoon een reset en even opnieuw configureren :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik was dus van plan om encryptie in te schakelen. Om dit te doen wou ik eerst het accespoint instellen en daarna de pc. Maar om dit dus te veranderen op het accespoint moet ik wel eerst inloggen op dat ding. en dat ging/gaat dus niet..

Verwijderd

Okee, vertel dan eens wat "dat gaat dus niet" betekent. Kun je pingen naar het ding? Hoe zijn jouw netwerksettings, en hoe zijn die van het AP? Heb je wel een connectie met het AP?

Verwijderd

Topicstarter
Kan nu niet kijken of ik kan pingen (zit op me werk). Maak gebruik van Dhcp. verbinding is ook uitstekekend maar als ik via de ip van het ap een verbinding moet maken krijg ik een pagina niet gevonden weergegeven. Normaal moet ik dan inloggen.

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 19:20
Als je gebruik maakt van dhcp krijgt je ap ook een ip toegewezen, dus probeer eens een ander ip uit de range van je dhcp server.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Verwijderd

Topicstarter
hoe groot kan zo'n range zijn?

Verwijderd

Niet te veel tijd instoppen en dat ding gewoon resetten!
Is toch niet zo veel werk om alles in te stellen.

PS als je alles hebt ingesteld even een printje maken van je instellingen kun je hem ook sneller installeren mocht er iets mee zijn.

succ6

Verwijderd

Topicstarter
thnx for the tip! ;-)

Verwijderd

Topicstarter
de truc was om eerst m'n pc een statisch ip adres te geven. op die manier kon ik wel mijn accespoint benader en de encryptie inschakelen. Daarna weer terug gezet op dhcp sleutel voor de netwerkkaart ingesteld en ik kon weer verder..
Pagina: 1