Op een VB-formulier staat een DataList (Listbox voor het weergeven van records uit een database) met daarboven een Textbox. Nu is het de bedoeling dat ik via de textbox items kan zoeken in de datalist. Als een item is gevonden moet deze automatich geselecteerd worden.
Nu laat ik op een key_up event in de textbox een SQL-query uitvoeren die alle waardes die niet aan de zoekterm voldoen er uit filtert. Ik wil echter dat alle items in de datalist blijven staan en dat de datalist als ik een 'a' intyp naar het eerste item met een 'a' springt.
Huidige situatie:
Hij moet eigenlijk net zo reageren als de help-index van windows. Is daar eigenlijk geen componentje voor?
Nu laat ik op een key_up event in de textbox een SQL-query uitvoeren die alle waardes die niet aan de zoekterm voldoen er uit filtert. Ik wil echter dat alle items in de datalist blijven staan en dat de datalist als ik een 'a' intyp naar het eerste item met een 'a' springt.
Huidige situatie:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Private Sub txtSearch_KeyUp(KeyCode As Integer, Shift As Integer) Dim sNaam As String Dim sSQL2 As String sNaam = txtSearch.Text If txtSearch = "" Then sSQL2 = "SELECT * FROM Debiteuren ORDER BY Naam" Else: sSQL2 = "SELECT * FROM Debiteuren WHERE Naam LIKE '" & sNaam & "%' ORDER BY Naam" End If Adodc1.CommandType = adCmdText Adodc1.RecordSource = sSQL2 Adodc1.Refresh End Sub |
Hij moet eigenlijk net zo reageren als de help-index van windows. Is daar eigenlijk geen componentje voor?