System out of memory or resources

Pagina: 1
Acties:

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Op dit moment heb ik op mijn PC (PII 400, 384 MB intern) Windows 2003 Server draaien en Office 2003 beta 2.
Hier bij heb ik problemen in Outlook. Als ik op New klik om een nieuwe mail te schrijve, dan krijg ik de melding : "System out of memory or resources, Close zome Windows or programs and try again".
Het sluiten va windwos en programma;s is geen mogelijkheid, want ik krijg deze melding al als ik alleen nog Maar Oulook heb draaien en verder niks.
De hoeveelheid gehuegen lijkt me ook niet het probleem, want voor Windows 2003 is minimaal 128MB nodig en voor Office 2003 maar 64 MB.

Wat kan de oplossing zijn hiervoor?? :?

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Windows Server 2003 is niet bedoeld voor die toepassingen, daarom krijg je warschijnlijk die melding, je gaat Outlook natuurlijk niet gebruiken op een Server.

• noot101
Ik zal het wel moeten doen, omdat ik bezig ben met een afstudeerproject. Ik heb op deze server ook nog Exchange 2003 draaien. Aangezien ik maar 1 pc ter beschikking heb zal ik dus Outlook wel op Windows 2003 moeten draaien.

[ Voor 29% gewijzigd door noot101 op 13-10-2003 10:16 ]

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 18:45

bakkerl

Let there be light.

Als het goed is, heb je opgenomen in je afstudeer project dat een te kort aan machines een risico is voor je project.... toch?

Maar goed, even on topic...
Je office is beta, installeer eens de niet-beta.. Die is er ondertussen ook.

[ Voor 31% gewijzigd door bakkerl op 13-10-2003 10:09 . Reden: bekijk is geen verstuur... ]

• noot101
Volgens mij is de "niet-beta" versie er nog niet legaal die komt pas 21 oktober uit als ik me niet vergis. En je snapt natuurlijk wel dat er op bedrijven geen "gedownloade versies" gebruikt worden.

Wat ik verder nog vergeten was te vertellen. Een collega van me heeft ook Office 2003 Beta draaien op een systeem met 'maar' 256 MB. Al draait die het dan niet op Windows 2003 server, maar op Windows 2000 Pro. En bij hem werkt het wel perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door noot101 op 13-10-2003 10:20 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Windows 2003 verbruikt meer resources dan windows 2000 professional. Probeer eens zoveel mogelijk services uit te schakelen zodat je toch nog een werkbare situatie overhoud.

Kijk ook hoe groot jou swapfile is en verhoog deze eventueel.

• noot101
M'n Swapfile laat ik nu door Windows beheren en deze staat nu op 575 MB. Ik heb ook al geprobeert om deze zelfin te stellen en toen had ik 'm op 1024 MB gezet. Dit gaf ook niet de gewenste oplossing.
Ik zal dus eens even gaan kijken of ik bepaalde services kan uitschakelen die ik niet nodig heb. Hopelijk helpt dat dan wel.

• noot101
Ik heb nu 13 services uitgeschakeld, maar het heeft nog niks geholpen. De uitgeschakelde services zijn:
• Automatic Updates
• DHCP server
• Error reporting service
• File replication service
• Interside Messaging
• Microsoft Exchange IMAP4
• Microsoft Exchange POP3
• Microsoft Search
• NNTP
• Remote Registry
• Secondary Logon
• Windows Time
• Wireless Configuration

Dit zijn dus de services waarvan in dacht dat het wel veilig was om deze uit te schakelen. (ik heb ze gestopt en op manual gezet)
Zijn er nog meer services die misschien uitgeschakeld kunnen worden?? Of mischien iets anders dat wil helpen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

kijk even in de wos faq klik hier . Daar staan alle services van windows 2003 ingevuld (ben ik 2 dagen mee bezig geweest :+ en compubiter heeft het ordenlijk gemaakt.)

• noot101
Mooi, hopelijk kan ik er voldoende uitschakelen dat ik dan weer genoeg resources heb.

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 18:45

bakkerl

Let there be light.

Als je al 13 sevices uitgeschakeld heb, en hij blijft zeuren dat er geen genoeg resources beschikbaar zijn, kan het dan niet in je opkomen dat de opstelling geheel niet blijft werken, wat je er ook mee doet.
Windows20003 is geen client OS, en Office is voor een client OS.

Dat het bij je collega wel draaid op w2k-pro is dan logisch... w2k-pro is een client OS.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Click.

Het is overigens volgens mij wel vaker zo dat de Exchange MAPI DLL's conflicten hebben veroorzaakt met oudere Exchange clients.

Overigens zijn er wel meer resultaten te vinden die allerlei suggesties geven. Wat heb je zelf al gezocht, en geprobeerd? Het zou zonde zijn als we allerlei dingen suggereren die jij al lang geprobeerd hebt :)
Operating System
You can run Office 2003 on the following operating systems:
Microsoft Windows Server 2003 or later
Microsoft Windows XP or later
Microsoft Windows 2000 Service Pack 3 (SP3) or later
Het zou dus wel moeten werken op Server 2003 (wat ook logisch is als je kijkt naar terminal services). Ofdat het verstandig is een server OS als client OS te gebruiken moge het duidelijk zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door elevator op 13-10-2003 14:17 ]

• noot101
bakkerl schreef op 13 October 2003 @ 13:49:
Windows2003 is geen client OS, en Office is voor een client OS.
Dat het bij je collega wel draaid op w2k-pro is dan logisch... w2k-pro is een client OS.
Waarom wordt bij de minimale vereisten voor Office dan wel Windows 2003 genoemd??
elevator schreef op 13 October 2003 @ 14:12:
Ofdat het verstandig is een server OS als client OS te gebruiken moge het duidelijk zijn.
Dat klopt, maar het zal moeten om Exchange te kunnen draaien.

Ondertussen heb ik met behulp van de lijst die Mutsje gemaakt heeft nog meer services gedisabled. Maar het heeft nog steeds geen effect.
Misschien is het dan wel het beste idee om zoals in de link die elevator meegeeft de server in VMware te draaien. (als zal dit dan een erg trage server worden.)

[ Voor 24% gewijzigd door noot101 op 13-10-2003 15:56 ]

• noot101
Even concluderend:
Als ik het goed begrijp ligt het er dus aan dat ik Exchange en Outlook op dezelfde PC (server) geinstalleerd heb. En dat deze ergens conflicteren met elkaar.
Of is het misschien toch mogelijk om ze op op een of andere manier samen op dezelfde server te kunnen draaien??? Want verder werkt alles perfect!!
Pagina: 1