[poort 1100] Welke app/os?

Pagina: 1
Acties:

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Hoi allen,

Ik zit hier met Ethereal te analyzen op het netwerk van de klant en kom heel veel udp verkeer tegen van Windows 2000 Servers naar het broadcast adres binnen het subnet (C-klasse). Nu ben ik aan het zoeken geslagen om te zien welke app/os dit is maar kom er niet uit. Het enige wat ik nu weet is dat met MCTP is (bron: http://www.neohapsis.com/neolabs/neo-ports/neo-ports.html).

Het verkeer komt alleen van Windows 2000 Servers af, maar niet van allemaal. Het zijn de SQL, Exchange (2000) en File Servers. Deze draaien allen in een AD. De AD en de ISA bijvoorbeeld doen hier niet aan mee . . .

De UDP pakketjes komen van die machines af vanaf random UDP poorten, maar gaan altijd naar poort 1100.

Wat zou dit voor verkeer zijn?

Als ik het zou kunnen uitbannen zou me dat heel wat broadcast verkeer schelen . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Google linkje

Braaikamer - Smoke&BBQ

• DJ
  • Nu online
Dat google linkje had ik ook al gevonden . . . maar dat levert mij dus niet de gevraagde info . . .

Verwijderd

Heb je al een rondje spyware en virussen gedaan op de betreffende machines? Hoe zit het met de patches van bijv. MSSQL-server?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 10:54 ]

• DJ
  • Nu online
Ad Aware word door de betrokken beheerders regelamtig gedraaid op die Servers. Ook VirusScanners draaien er op die machines, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Het is in zoverre ook geen probleem dat het netwerk er niet door dicht geslibt raakt. Ik hou alleen van een 'schoon' netwerk dus wil ik weten wie wat doet. Ik ben inmiddels al een paar dagen bezig met zoeken naar wat dit is.

Wat het patch level van de SQL Server betreft weet ik het niet. Beleid is hier in ieder geval zo dat de Servers nooit op het laatste Patch level draaien (Blaster heeft hier dan ook vrij rond gezworven :( ). Maar goed, ik ben ingehuurd om het netwerk te runnen, alhoewel ik natuurlijk wel goede adviezen kan geven ;)

[ Voor 30% gewijzigd door DJ op 13-10-2003 11:15 ]

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 05:34
Gevonden op http://www.iana.org/assignments/port-numbers, het eerste zoekresultaat van Google als je "complete port list" intikt

mctp 1100/tcp MCTP
mctp 1100/udp MCTP

ehhh, ik moet beter leren lezen 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door silentsnake op 13-10-2003 15:30 ]

Pagina: 1