Van excel naar acces

Pagina: 1
Acties:

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Ik heb hierop mijn stage een database in elkaar geknutselt, daarin staan ongeveer 1300 leerlingen(van de school hier) Nu heb ik een excel document met daarin de studiehuis uren van 4h 5h klassen. Deze wil ik even kopieren naar acces. Echter zou ik graag willen dat ie dan ze gewoon koppelt aan het leerling nummer wat er in beide documenten bij staat.

De oplossie dat ik voor elke klass gewoon een tabel maak kan ook maar ik denk dat het wel een beetje makkelijker kan....

Bij voorbaat dank :D

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat wil je nou?

Excelsheet in Access importeren lijkt me niet moeilijk: nieuwe tabel -> gegevens importeren
En dan een relatie leggen op leerlingnummer.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• G F0rce 1
Nee ik moet bepaalde gegevens uit de Excel sheet hebben. Ik heb in de database een aantal records die beginnen met een nummer, zeg 1234. Diezelfde nummers staan op een rij in mijn Excel bestand. Bepaalde gegevens van die rij moeten gekopieerd worden naar het record in de acces database.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Daarvoor geldt hetzelfde als wat Boss zegt: nieuwe tabel -> gegevens importeren. Als je bepaalde gegevens niet wilt hebben, kun je daarna de betreffende kolommen verwijderen.
Ik neem overigens aan dat dit een eenmalig proces is. Als dit vaker moet gebeuren en je wilt het automatiseren, dan zul je moeten verdiepen in VBA, denk ik.

[ Voor 2% gewijzigd door KingRichard op 13-10-2003 09:28 . Reden: typfoutje ]

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• G F0rce 1
kick! :)

Verwijderd

Maak voor je excel sheet een ODBC connectie aan.
Maak een pass thru query in Access die de betreffende odbc connectie aanroept.
Om de juiste records te selecteren kun je nu 2 dingen doen: Zorg dat de odbc connectie alleen de juiste records pakt, of zet een query op de pass thru query die de juiste records selecteerd.

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

offtopic:
G F0rce 1, het kicken van topics binnen 24 uur wordt beschouwd als not done. Bovendien...

Waarom kom je er niet uit met bovengenoemde oplossingen?

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik zie ook verder niet wat voor poging je verder wel hebt ondernomen en waar je vast loopt. Ik weet zeker dat ik je kan helpen, maar je moet wel ff duidelijk zijn.

'mijn auto is kapot, wat moet ik doen' snap ik ook nooit zoveel van.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1