Toon posts:

[VS.NET] Debugging error *

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb hier visual studio.NET geïnstalleerd maar telkens als ik een project (visual basic, C++,...) probeer te runnen verschijnt er de volgende foutmelding:

Error while trying to run project: Unable to start debugging.
The debugger is not properly installed. Run setup to install or repair the debugger.

Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg steeds die foutmelding waardoor .NET hier bij mij volledig waardeloos is geworden.
Op het net heb ik ook al gezocht maar daar krijg je enkel info over "Error while trying to run project: Unable to start debugging on the WEBSERVER"

Mijn fout is dus totaal iets anders. Heeft niets te maken met webserver.
Ik word er hier knettergek van.

Weet iemand een oplossing? :(

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ehm, je hebt al van alles geprobeerd, maar ook

Run setup to install or repair the debugger ?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Start > uitvoeren > services.msc

Vervolgens naar onder scrollen en kijken of "Machine Debug Manager" in de lijst staat, en zo ja of hij ook gestart is. Ik had een soortgelijk probleem met het installeren van de DirectX SDK en toen heb ik de service op autmatisch starten gezet en de service gestart, waarna ik er geen last meer van had.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

Verwijderd

Topicstarter
De Machine Debug Manager staat hier ook op automatisch.
Als ik hem probeer te starten krijg ik de volgende error:

"Kan de machine debug manager-service op de lokale computer niet starten."
"Error 1006: Het volume voor een bestand is extern dusdanig gewijzigd dat het geopende bestand niet langer geldig is"

Toch bedankt voor de snelle reactie.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 09:12:

<..knip..>

Toch bedankt voor de snelle reactie.
Je zegt 'toch bedankt'.... Het lijkt me dat je hier juist het probleem gevonden hebt? Ga eens op zoek naar deze foutmelding op het internet, want hier heb je het probleem van je foutmelding in VS.Net

My personal website

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

OZ-Gump schreef op 13 October 2003 @ 09:23:
[...]
Je zegt 'toch bedankt'.... Het lijkt me dat je hier juist het probleem gevonden hebt? Ga eens op zoek naar deze foutmelding op het internet, want hier heb je het probleem van je foutmelding in VS.Net
Aanvulling: Als je gaat zoeken op deze foutmelding, pak dan de Engelse equivalent, vind je normaliter wat meer hits. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei enkel bedankt voor de snelle reactie, niet omdat ik de oplossing zou gevonden hebben.
Zoals ik in mijn oorspronkelijke bericht schreef heb ik al (enkele dagen) het net afgeschuimd maar niet gevonden. Zelfs in het Engels.
Zo'n forum als deze is dus voor mij het laatste redmiddel als ik niet verder geraak.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je snapt mijn post niet denk ik. Laat ik hem duidelijker maken:
  1. Je bedankt voor de snelle reactie met een 'Toch bedankt' die erop wijst dat je het idee hebt dat voorgaande post je niets opgeleverd heeft
  2. Je hebt de fout wel degelijk gevonden, echter op een andere plaats. De debugger service die gebruikt wordt voor het debuggen van applicaties, start niet.
  3. Zoek de foutmelding op die het starten van de debugger je oplevert
  4. Bekijk de oplossing en wees blij! ;)
Ik denk dus dat je met een andere term zult moeten zoeken dan de melding die VS.Net je geeft...

Edit:
Even kort zoeken op internet levert de Engelse omschrijving van je foutmelding op:
The volume for a file has been externally altered so that the opened file is no longer valid.
De naam die ze er bij MS bijgooien is ERROR_FILE_INVALID. Even zoeken op een van beide termen maakt direct duidelijk dat je OF gebruik maakt van memory-mapped files en dat daar iets mis mee is, of dat je driver van het medium waar het bestand op staat corrupt is.

Het zou natuurlijk ook een virus dingetje kunnen zijn dat er gegevens toegevoegd zijn aan het bestand en dat Win XP hem daarom niet meer wil starten. Heb je een virusscanner op je PC?

Edit2:
That’s why you may want to look for zero-byte-sized ‘.manifest’ files if you
ever happen to encounter one of the messages listed above.
En ja, dit gaat natuurlijk over de externally altered message die jij krijgt. Je hebt nu een aanknopingspunt, dus ik zou zeggen: ga aan de slag ;)

[ Voor 50% gewijzigd door OZ-Gump op 13-10-2003 11:15 ]

My personal website

Pagina: 1