[redhat9] foire linkfax & kpn webvox &aiptek pen cam

Pagina: 1
Acties:

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

Topicstarter
Hallo ik ben beetje linux newb mar heb voor windows tijdperk wel veel in ms-dos lopen knoeien; recentelijk *uche* 2 sites in elkaar gephp'ed naja je kent het wel;

heb verse install van rh9 doet het perfect, op de recent aangekoppelde apparaten na.

in redhat9 bij hardware browser worden deze apparaten gewoon herkend..

als iemand me ken vertellen hoe ik die kpn webvox
(hardwarebrowser: AVM CmbH ISDN-Connector TA (AVM = duits en las laatst dat webvox duitse fabrikant heeft)) werkend krijg :P

heb ook een kpn fiore linkfax 10 plus, is van olivetti, winxp drivers van jet-lab400@ schijnen er ook op te werken ken er voor linux helemaal niets voor vinden :'( hij vind m wel gewoon in hardwarebrowser maar testpage proberen doet ie gewoon helemaal niets.. alleen de printer queue volstouwe

en heb ook een aiptek pen cam trio (hardwarebrowser: vls vision ltd. aiptek pencam 1) als ik camera tool opstart krijg ik "could not claim the usb device; could not initialise camera"

btw: ken het wezen dat hij het in gPhoto gewoon doet :? 8)7

mijn usb controller is onboard en die geeft hardwarebrowser weer als '82371AB/EB/MB PIIX4 USB'

ik snap hier weinig van en googlen heeft me niets verder geholpen :cry:
ik ben het spoor bijster :s

oja :| heb wel webvox drivers voor suse 8.1 gevonden maar die schijnen handmatig te moeten worden geintregreerd en daar snap ik dus helemaaaaal de ballen van :/

ken wel met de shell overweg trouwens alleen compilegebueren enzo is algebra voor mij

[ Voor 10% gewijzigd door bartie op 13-10-2003 07:34 ]

Verwijderd

tja gezien je kennis van linux en van inbakken in kernels denk ik dat je dit maar voorlopig moet vergeten
ik heb ook een aiptek pen cam en das ook bagger onder linux
je zou een hernieuwde install met alle apparaten aangekoppeld kunnen overwegen

• bartie

bartie

algeblaat

Topicstarter
mja ken wel tutorials begrijpen als ze maar niet in algebra taal worden uitgelegd dus had zo het idee gezien ik tijd zat heb dat ik er vanzelf wel uitkom

maar ik heb indd ook ged8 om verse install te doen met alles aangekoppeld maar ik zag bij booten "Zoeken naar nieuwe hardware" dus had zo het idee dat je altijd nog wel h/w toe kon voegen..

is het niet egwoon een kwestie van lp0 en usb handmatig mounten en met die webvox gezien het gewoon een modem is atdt #inbelnummer en hoppa ?

[ Voor 22% gewijzigd door bartie op 13-10-2003 07:25 ]

Verwijderd

bij een fresh install doet hij dat voor jou (mits goed ondersteund)

• bartie

bartie

algeblaat

Topicstarter
ke kewl thanks :) doe ik dat wel x]

• bartie

bartie

algeblaat

Topicstarter
maar ben ik er niet al achter gekomen dat het dus niet goed ondersteund is?

en dat van die verse install, weet je dat, of geloof je dat?

is de NL linux community dood ofzo O-)

[ Voor 45% gewijzigd door bartie op 13-10-2003 20:05 ]

• bartie

bartie

algeblaat

Topicstarter
en zo is er weer een klein bedrijfje vasgeketend aan windows zonder dat het dat wil.. trieste zaak... in een trieste wereld :O :Z

reinstall met alles aangekoppeld hielp nix
paar settings bij systeeminstsellingen/ netwerk veranderd zoals welk isdn device gebruikt werd en raw:ip/pp en plots bij reboot isdn modules initialiseren - mislukt

printer printe nog steeds niet
pen cam wou niet in gtCam (digital camera tool) met zowel de onboard usb en zon 4poorts usb pci kaartje (Die ook gewoon goed gedetecteerd werd) en ik kan letterlijk de pen cam trio selecteren uit de lijst en dan die 'kan niet initialiseren' fout..

redhat gui is in zoverre een nagemaakte windows dat zodra ik er een setting in verander (net als in windows) dat de boel verprutst is (:s).
Bij mij zijn er ook altijd bepaalde dingen die ik nooit krijg zoals ik wil.

en juist daarom wou ik over naar redhat...

en wegens plotseling ernstig tijd te kort (moet auto's afmelden) maar weer backto winME.. ill be back mr redhat... whenever ur rdy..
of whenever ik een 2e hdd in dat pctje hang en begrijp hoe ik lilo of grub met winME dual boot configureer ofzo, zodat ik altijd kan werken in windows en van te voren dingen in win kan testen en relaxed kan kutten in redhat tot de bende allemaal werkt. lekker boeiend dat laatste stukje he. dat is het leven nu eenmaal.

[ Voor 23% gewijzigd door bartie op 14-10-2003 04:55 . Reden: whatever ]

Pagina: 1