[2003 server] Pop3 service

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik ga een hele stomme vraag stellen...... (dit is namelijk geen helpdesk :p)

Wat kan ik met POP3 service binnen 2003 server ?? Ik wil namelijk de server de mailtjes op laten en in de mailbox op de server laten staan. Ik wil hier exchange 2003 voor gaan gebruiken maar toch wil ik even nadere uitleg vragen aan jullie wat ik met pop3 services kan. Ik heb het idee dat het alleen functioneerd als je je server als domein-server op het i-net gebruikt ofzo en dan pop-boxen aan kunt maken ??

Ik wil namelijk mailtjes uit een pop-box laten halen en dan bij de users laten deliveren..... bij mijn weten zal het exchange worden :)

Ik kan in de help van microsoft allen maar vinden hoe ik het in moet stellen, maar ik weet nog steeds niet waarom ik het instel en wat ik stel :p

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De pop3 service in Win2k3 server is niets meer dan een hele simpele mailserver. Deze kan geen mail van buiten ophalen en je kan er alleen maar mails in je interne netwerk mee versturen en ophalen. Mail blijft ook niet staan op de server zoals bij een Exchange server dat wel kan. Daarnaast heb je voor Exchange nog een pop3 connector nodig als je losse pop-boxen hebt per gebruiker en je wilt deze email door de server op laten halen. Indien het email van 1 bepaald domein betrekt i.e. *@mijndomein.nl dan zou je bij de provider of mailhoster een BSMTP (Batched SMTP) abo kunnen aanvragen. Hiermee haal je op gezette tijden de mail als pakket op die door de server word verwerkt en distribueert de mailtjes over de interne useraccounts.

https://discord.com/invite/tweakers