Hallo
Ik heb voor bijna niets een dual pentium 1 133 mhz bordje op de kop kunnen tikken. Dus ik netjes ingebouwd in een server kastje, netwerk kaart erin, cdrom etc. etc. Ik dacht bij mezelf: die blauwe schermen, vastlopers en andere windows crap ben ik beu, ik ga Linux eens proberen. Ik de ISO's gedownload, opstartdiskette gemaakt (PC kan niet booten van CDROM) en geprobeerd de zooi te installeren. Hij start het setup programma (blauw scherm), en dan verschijnt er onder in beeld:
Running anaconda, the Red Hat Linux system installer - please wait...
You do not have enough RAM to use graphical installer. Starting text mode.
Probing for video card: S3 Trio 64 (generic)
Probing for monitor type: Unknown monitor
Vanaf dit punt slaat hij hartstikke vast. De disc's waren goed volgens RedHat. Het gaat om de volgende onderdelen:
Aopen DP5 dual CPU moederbord
2x Intel Pentium 133 MHz CPU's
40 MB ram
8 GB harddisk
1 3COM netwerkkaart
1 SMC netwerkkaart
En de Linux versie die ik gebruik is Linux 9.0
Kan iemand mij antwoord geven op mijn vraag?
Alvast bedankt!
Ik heb voor bijna niets een dual pentium 1 133 mhz bordje op de kop kunnen tikken. Dus ik netjes ingebouwd in een server kastje, netwerk kaart erin, cdrom etc. etc. Ik dacht bij mezelf: die blauwe schermen, vastlopers en andere windows crap ben ik beu, ik ga Linux eens proberen. Ik de ISO's gedownload, opstartdiskette gemaakt (PC kan niet booten van CDROM) en geprobeerd de zooi te installeren. Hij start het setup programma (blauw scherm), en dan verschijnt er onder in beeld:
Running anaconda, the Red Hat Linux system installer - please wait...
You do not have enough RAM to use graphical installer. Starting text mode.
Probing for video card: S3 Trio 64 (generic)
Probing for monitor type: Unknown monitor
Vanaf dit punt slaat hij hartstikke vast. De disc's waren goed volgens RedHat. Het gaat om de volgende onderdelen:
Aopen DP5 dual CPU moederbord
2x Intel Pentium 133 MHz CPU's
40 MB ram
8 GB harddisk
1 3COM netwerkkaart
1 SMC netwerkkaart
En de Linux versie die ik gebruik is Linux 9.0
Kan iemand mij antwoord geven op mijn vraag?
Alvast bedankt!