P1 233 overclocken --> EDO of SDRam

Pagina: 1
Acties:

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Ik wil mijn P1 233 overklokken met een 75 of 83 Mhz FSB.

Nu zit er EDO ram in. Ik kan er beter PC-100 SDRam in doen denk ik?

Kan ik nog problemen krijgen met de PCI kaarten?
- SB AWE 64
- Hercules Terminator 4Mb
- ComPro modem

Verwijderd

Waarom verander je je multiplier niet gewoon? Want voor zover ik weet (helaas weet ik niet alles, dus ik kan er naast zitten) heeft de p1 geen clock-lock...

• metalant
Het mobo staat al op max multiplier. Dus alleen de FSB kan ng omhoog.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:30
aangezien 293mhz zonder extreme koeling niet te halen is, zul je voor 262.5mhz moeten gaan, dat is dus 75mhz fsb, het lijkt me sterk dat je edo dat niet aankan (of iets anders, maar dan moet t wel erg crappy spul zijn.), als je extra ram wilt kun je met het oog op upgraden beter een 32mbpc133 halen. 64mb dimms of groter werken meestal niet op oude (vx/tx etc) planken....

groeten van een oud-lotgenoot ;)

Verwijderd

maar eh.... der past toch helemaal geen SDram in een Edo Ram slot of ben ik nu gek??
In mijn P1 150@200 :9 past alleen 72 Pins (Burst) Edo Ram.

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Met EDO-ram gaat het in ieder geval op 75 MHz goed. Ik had dit jarenlang zo draaien. Op 83 MHz kreeg ik de pc niet aan de gang, maar dat lag waarschijnlijk aan de normale koeling of aan de P1 233 zelf. Op de site van Tom's hardware stond ook dat de kans dat het op 83 MHz goed werkte erg klein was.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Mensen,

Een mobo is of geschikt voor EDO RAM, of geschikt voor SDRAM.
Die geheugentypes zijn totaal verschillend. EDO is 72 pins, SDRAM 168 pins, ze hebben een andere geheugen-aansturing nodig, enz. Oftewel, je zal het met je EDO moeten doen;).

• metalant
Het moederbord heeft wel degelijk sloten voor 72 pins geheugen en voor SDRam Dimms. Dus je kunt ze OF/OF op het moederbord plaatsen.

Door elkaar gaat niet, dat weet ik ook wel, want die reepjes gebruiken elk een ander voltage.

• Palomar
  • Niet online
ik heb een P1 moederbord met dimm en simm sloten.. ik gebruik ze ook allebei. 1x 32MB PC66 sdram en 2 x 32MB Fastpage :) draait nu op een bussnelheid van 75MHz (262MHz).

Dat simms en dimms niet samen zouden werken zeggen heel veel mensen maar het kan gewoon hoor.. in het boekje van mn moederbord (ding met vxpro chipset) staat het ook nog eens bevestigd.. de boel draait al jaren stabiel, en onder win2K nog geen een vastloper gehad :)

• Palomar
  • Niet online
Op donderdag 14 december 2000 08:12 schreef metalant het volgende:
Door elkaar gaat niet, dat weet ik ook wel, want die reepjes gebruiken elk een ander voltage.
volgens mij draaien die dimms gewoon op 3.3v en de simms op 5v.. waarom zou dat niet kunnen..

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:11
Ik heb ooit eens een Asus TX97-E gehad met 256 MB geheugen (dat was in die ándere tijd dat geheugen zo spotgoedkoop was ;) 210 gulden voor 128 mb PC100 ergens in 1997 of misschien 98), dus die moederborden van toen kunnen wel degelijk 128 mb dimms aan.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
ik heb WEL begrepen dat als je vier simm sloten hebt en twee dimm sloten (dat zal het wel zijn bij jou) dat je dan maar twee simmsloten kan vullen als je het mixt met sdram. Maar dat heb ik nooit getest. Ik had destijds een PCCHIPS moederbord met vxpro chipset, die ongedocumenteerd een FSB van 83 haalde. Dat bord wilde alleen absoluut geen 64 mb dimm accepteren, en dat was slechts PC66 geheugen. Dus pas op met wat je koopt, 2x32 MB dimm zou prima moeten werken.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:32
72 pins simmen draaien op 5 volt en Sdram Dimmen op 3,3. Als je ze samen op één bord zet, krijgen de dimmen nog wel 3,3 volt voedingspanning, maar 5 v dataspanning.

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Ik heb mijn 233MMX geprobeert over te klokken maar toen ik de multiplier van 3,5 naar 4 zette stond bij het opstarten 166MMX en bos verhopgen hielp ook niet (gaf ook andere snelheid aan)

Ik heb wel een reepje 64 PC100 erin zitten. Dat werkte eerst niet maar toen ruilde ik het in en daarna deed 'ie het prima :)
Pagina: 1