3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Bij alle foto's heb ik het idee dat je een willekeurig object op de foto hebt gezet, niet omdat je dat object of die omgeving nou zo graag op de foto wilde hebben, maar puur en alleen om een foto te maken.
Kies iets interessants uit, en neem je tijd om te verzinnen hoe je dat het beste op de foto zou kunnen zetten. Die balkonfoto zou een stuk beter zijn als die leuning voorop de foto niet in beeld zou zijn, en die ladder en de rest van de rommel achter die plant weg zouden zijn. Dan krijg je een veel uitgebalanceerder beeld, dit is vooral erg rommelig nu.
Zelfde geldt voor die snelweg, ik zie echt niet wat je precies met die foto wilde bereiken.
Heb je topictitle ff aangepast trouwens
Succes ermee in ieder geval, geef niet op en maak ons blij met killer pics
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
n00bheid misschien ?Acid_Burn schreef op 13 October 2003 @ 01:10:
Wat hebben mensen toch met een scheve horizon?

Ecodan warmtepomp
Agreed, hoewel het verschil met de S45 echt compleet onzin isPelle schreef op 13 October 2003 @ 01:03:
Ben er nog niet helemaal weg van. Die S50 is een prachtcamera'tje, als jij even je tijd neemt dan schiet je daar hele coole platen mee
Euh ja, maar wat voor de een interessant is, is voor de ander compleet niet boeiend. Ik zit niet te wachten op een foto van een of ander klotemeer met een paar molens er aan bijvoorbeeld, maar kan een foto van een stoel die voor een hek staat juist door het lijnenspel wel weer leuk vinden. (Om het even gechargeerd te zeggenBij alle foto's heb ik het idee dat je een willekeurig object op de foto hebt gezet, niet omdat je dat object of die omgeving nou zo graag op de foto wilde hebben, maar puur en alleen om een foto te maken.
Kies iets interessants uit, en neem je tijd om te verzinnen hoe je dat het beste op de foto zou kunnen zetten. Die balkonfoto zou een stuk beter zijn als die leuning voorop de foto niet in beeld zou zijn, en die ladder en de rest van de rommel achter die plant weg zouden zijn. Dan krijg je een veel uitgebalanceerder beeld, dit is vooral erg rommelig nu.
Zelfde geldt voor die snelweg, ik zie echt niet wat je precies met die foto wilde bereiken.
Rustvlakken en andere compositieopmerkingen ben ik uiteraard met je eens
[ Voor 1% gewijzigd door Floor-is op 13-10-2003 02:49 . Reden: quote-tag goedzetten ]
Bericht hierboven
Tuurlijk, ben ik ook helemaal met je eens, maar het klotemeer met de molens kwam niet toevallig voorbij, ik ben er met voorbedachte rade heengegaan om er een foto van te schieten. Dat bedoel ik er mee te zeggen, denk na over wat je op de foto zet. En dan mag iedereen daarvan vinden wat hij wilFloris schreef op 13 October 2003 @ 02:48:
Euh ja, maar wat voor de een interessant is, is voor de ander compleet niet boeiend. Ik zit niet te wachten op een foto van een of ander klotemeer met een paar molens er aan bijvoorbeeld, maar kan een foto van een stoel die voor een hek staat juist door het lijnenspel wel weer leuk vinden. (Om het even gechargeerd te zeggen)
Wat de een interessant vind, vind de ander compleet niet boeiend. Ik vind lijnenspel leuk, ik vind het leuk om sfeer te pakken en om onder extreme omstandigheden te werken, zoals ik doe op de zaterdagen.
Dus we zijn het eigenlijk wel eens, zoals ik later in mijn post (wat je net weer niet quote) ook heb gezegd, denk na over wat je op de foto zet, werk aan de compositie, aan vlakverdeling en aan een stukje rust of juist onrust op de foto.
[ Voor 1% gewijzigd door Floor-is op 13-10-2003 12:03 . Reden: Typo ]
Bericht hierboven
Jouw woorden, niet de mijne
anyway, het is in photoshop envoudig te corrigeren mocht de scheve horizon niet de bedoeling zijn. Onder het pipetje zit een meetlat icoontje. Als je die geselecteerd heb klik je op 2 plekken op de horizon (links en rechts in je foto), dan zie je een lijn verschijnen waarmee PS de hoek meet. Dan kan je via Image->Rotate Canvas->Arbitrary de foto goed draaien. De juiste hoek staat als het goed is al ingevuld dus hoef je alleen op OK te klikken.
tot zover de mini cursus "hoe zet ik mijn horizon recht in PS"
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Mjah, tis gewoon zo
Ecodan warmtepomp