[linux] files met filesize 0 verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 16:06
Na het proggen van een script heb ik hier een fout in ondekt. Gevolg is nu dat dit script elke 3 minuten (cronjob), sinds 1 augustus, een file heeft aangemaakt en dat ik dus nu een dir heb, reken maar uit, met heeeel veel files. 99% heeft size 0. Hoe kan ik deze files nu makkelijk verwijderen? Is daar een statement voor?

(Ik heb het script nu wel zo dat als er niks aan te maken valt dat ook niet gebeurt. |:( )

Kamer huren

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
find, met de -size en -exec opties:
-size n[bckw]
File uses n units of space. The units are 512-byte blocks by default or if `b' follows n, bytes if
`c' follows n, kilobytes if `k' follows n, or 2-byte words if `w' follows n. The size does not
count indirect blocks, but it does count blocks in sparse files that are not actually allocated.
zie ook man find voor verdere details, tip: test je script met echo ipv rm, zodat je niet per ongeluk te veel bestanden weggooit als je een foutje maakt :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 13:57

Bergen

Spellingscontroleur

find . -size 0 -exec rm {} \;

[ Voor 20% gewijzigd door Bergen op 13-10-2003 00:55 ]

Verwijderd

Staan al die files in 1 dir? Zo ja, verwijderd die dir dan in zijn geheel.

• blaataaps
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 17:05:
Staan al die files in 1 dir? Zo ja, verwijderd die dir dan in zijn geheel.
Hij heeft als het goed is al een werkend antwoord, en hij geeft in zijn startpost aan dat 99% van de files filesize 0 heeft, dus niet 100%, dus de hele directory wissen is niet een goede optie denk ik.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 13:57

Bergen

Spellingscontroleur

Mja dat had ie zelf ook wel kunnen verzinnen denk ik he... :z

Verwijderd

blaataaps schreef op 13 oktober 2003 @ 17:08:
[...]

Hij heeft als het goed is al een werkend antwoord, en hij geeft in zijn startpost aan dat 99% van de files filesize 0 heeft, dus niet 100%, dus de hele directory wissen is niet een goede optie denk ik.
Dat denk jij ;)

MAARRR... als 99% van de files 0 bytes zijn zou ik degene met meer dan 0 bytes ff in een andere directory pleuren, aangezien dat "werkend" antwoord systemwide van toepassing is!

• blaataaps
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 18:16:
[...]

Dat denk jij ;)

MAARRR... als 99% van de files 0 bytes zijn zou ik degene met meer dan 0 bytes ff in een andere directory pleuren, aangezien dat "werkend" antwoord systemwide van toepassing is!
Ik mis je punt volledig. Als hij al had geweten hoe hij alle non-0 sized bestanden kan verplaatsen, had hij ook wel geweten hoe alle 0-sized makkelijk verwijderd kunnen worden. En find . is niet systemwide, maar van toepassing op de huidige directory.

[ Voor 9% gewijzigd door blaataaps op 13-10-2003 18:21 ]

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 16:06
GerbenW schreef op 13 oktober 2003 @ 00:55:
find . -size 0 -exec rm {} \;
Briljant....tnx...Dir is nu weer netjes. Phew!

Kamer huren

Pagina: 1