Toon posts:

VPN + Winroute Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort biedt Universiteit Maastricht toegang aan tot uni-netwerk via een VPN-client (Cisco VPN Client 4.0.2) die je op iedere willekeurige pc met internetverbinding moet kunnen installeren. Nu wil het toeval dat ik internet op een pc die aan een server hangt met daarop Winroute Pro (dus internetten gaat via NAT). Probleem is dat als ik met het client-programma probeer te connecten, ik een foutmelding krijg in de trant van 'Remote peer no longer responding'. Ik heb zelf bedacht dat ik misschien enkele poorten zou moeten mappen in Winroute. Probleem is echter dat ik geen idee heb van welke poorten de vpn-client gerbuikt. Iemand enig idee hoe ik daar achter kan komen?

p.s. heb voor zekerheid vpn-client ook nog even op m'n server geprobeerd: daar gaat alles wel naar behoren. aan de client ligt het dus iig niet.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
als je gebruikt maakt van ipsec dan kan het idd zijn dat het niet werkt met winroute (en andere router software)

ipsec gaat niet altijd hand in hand met routers namelijk.... duurdere routers ondersteunen wel 'ipsec nat traversal' maar ja de goedkopere dus niet

ondersteund de uni niet het (iets minder veilige) pptp :?

[ Voor 3% gewijzigd door Zwelgje op 12-10-2003 23:49 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Probeer het anders eens met Winroute 5 die ondersteunt IPsec passthrough
en heeft een PPTP inspector om alles voor je dynamisch te mappen

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput