[Ecc2] Bootable?

Pagina: 1
Acties:

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:40

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Ik heb al eens gezocht, maar niks kunnen vinden, dus gooi ik het hier maar in de groep ;)

We hebben namelijk in de ruimte waar wij zitten met ons project een aantal pc's staan met een verwisselbare harde schijf. Deze worden gebruikt door de eerstejaars voor hun projecten. Op het moment dat wij project hebben (het grootste gedeelte van de week dus) staan die beestjes niks te doen, want wij hebben onze eigen pc's. We kunnen er verder niks mee, want we hebben geen schijven voor die pc's.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om een client in te bakken in een OS, en dat op een cd-rom of floppy te zetten, ongeveer op de manier zoals Knoppix? Zodat ik die pc's toch nog wat nuttigs kan laten doen, alle beetjes helpen om Aars in te halen? (zijn meen ik allemaal >1,8Ghz AMD's)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Misschien een stomme vraag, ecc2 is niet zo groot. Duz kan je hem niet gewoon van diskette runnen?

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DPCquatar schreef op 12 October 2003 @ 23:35:
Misschien een stomme vraag, ecc2 is niet zo groot. Duz kan je hem niet gewoon van diskette runnen?
hij zegt toch al dat er ook een OS op het floppy moet staan, alleen ecc2 op een flop zal dus niet werken omdat dah niet bootable is.

maybe kan je et wel gewoon in dosmode draaien, dan is een simpele standaard bootflop al genoeg

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 12-10-2003 23:37 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-01 23:41
Ja kan de client volgens mij gewoon vanaf een diskette draaien! Dan moet je thuis wel de pnd file versturen! Of dit kan dan ook meteen maar dat weet ik niet!

Maar vanaf een diskette draaien kan volgens mij gewoon!

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

solly overheen gelezen

heb ik nou toch gelijk? 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door DPCquatar op 12-10-2003 23:37 ]

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DPCquatar schreef op 12 October 2003 @ 23:35:
en
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om een client in te bakken in een OS, en dat op een cd-rom of floppy te zetten, ongeveer op de manier zoals Knoppix?
niet echt een antwoord dus, maar wel leuk geprobeerd te herhalen wat hij zeid dat ut vanaf flop kon :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

kun je de linux client niet in knoppix draaien dan?
zo'n soort oplossing lijkt me mogelijk

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Funcracker schreef op 12 October 2003 @ 23:43:
kun je de linux client niet in knoppix draaien dan?
zo'n soort oplossing lijkt me mogelijk
Dan moet je wel elke keer een floppy en een cd-rom hebben, en het elke keer handmatig starten, voor elke pc die je aan wilt zetten... :|

en @ Yakuza en Teak:

"This program can not be run in DOS mode"

Dus heb wel een soort van OS nodig...

Ow, en de bakken hangen allemaal aan het netwerk (Dus ook internet ;)) en het zou dus wel prettig zijn als ze direct konden worden verstuurd -> Dus OS?

[ Voor 32% gewijzigd door Rowdy.nl op 13-10-2003 00:14 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Verwijderd

Neem freesco als base-system. Das lekker klein, past op 1 flop en daar zijn ook d.net clients voor, dus het zal niet moeilijk zijn om dat om te bouwen naar een ECC2-client, of die erbij doen dan althans.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Linux is neit echt een goed platform had ik gelezen. Je moet alles nog in elkaar zetten dacht ik maar dat ter zeide.

Als die dingen toch aan het netwerk liggen is het dan niet misschien een idee aan de systeembeheerder te vragen om die pc's vanaf het netwerk te booten (bv winnt op die bakken via het netwerk te laten runnen). En dan vragen of je 1 MB mag lenen op een netwerk HD zodat elke PC de client kan runnen?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:45
Windows client kanalleen in een cmd32 box, dus niet in een cmd8/16 omgeving. Linux client wel, dus maak je daar meer kans mee. Wat betreft de freesco clonen, deze missen vaak teveel software om de clients te runnen, vaak nemen deze al meer in beslag dan de client zelf. Het enige dat ik werkend heb gekregen was de dnet, eccp en sob clients. ecc2 heb ik nog niet naar gekeken.

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01-2025

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Je zou zelf creatief kunnen zijn en je eigen linux 'distro' op CD zetten met de ecc2client in /etc/rcX.d/, maar ik weet niet hoe moelijk/makkelijk de gaat :o

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Verwijderd

Zou je dat niet eerst eens met ONS bespreken, voordat je die machines gaat assimileren. Want ik denk niet dat bepaalde mensen hier niet zo blij mee zijn. Daarom hebben we ook zoiets niet draaien op de rest van de systemen.

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Soortgelijk probleem bij ons op school :) Alleen zitten er telkens andere in en over het algemeen zitten wij daar straks met Cisco! En zoals gezecht alle beetje helpen :)

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Verwijderd

Ik zie dat jullie het allemaal over een floppy hebben, maar ik heb het eens geprobeerd om ECC vanaf Floppy te draaine. Hij doet het dan wel, maar de floppy leest/schrijft dan continu. Wat behoorlijk storend kan wezen.
ik raad in dat geval een USB-stick aan, maar om dat nu voor alle computers te doen is ook weer prijzig.
Misschien is dat MB-tje op de netwerkschijf wel het beste idee, maar dan moet je weer toestemming krijgen om ECC te mogen draaien.

Moeilijke situatie dus.

Maar het moet toch mogelijk zijn om een DOS bootdiskette te maken, met ECC in de config of welke was dat ook alweer.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 21:05

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 10:33:
Ik zie dat jullie het allemaal over een floppy hebben, maar ik heb het eens geprobeerd om ECC vanaf Floppy te draaine. Hij doet het dan wel, maar de floppy leest/schrijft dan continu. Wat behoorlijk storend kan wezen.
ik raad in dat geval een USB-stick aan, maar om dat nu voor alle computers te doen is ook weer prijzig.
Misschien is dat MB-tje op de netwerkschijf wel het beste idee, maar dan moet je weer toestemming krijgen om ECC te mogen draaien.

Moeilijke situatie dus.

Maar het moet toch mogelijk zijn om een DOS bootdiskette te maken, met ECC in de config of welke was dat ook alweer.
Inderdaad de orginele client van ecc2 zelf schijf elke seconde of zo een status update weg in een bestandje. Echter de SWFreak client heeft een optie om dit uit te zetten en dus dan is deze ideaal om vanaf diskette te runnen.

Daarnaast worden deze pc's niet geassimilidingest door het gebruik van een diskette maar gewoon tijdelijk ergens anders voor gebruikt. ALs er dan weer normaal op wordt gewerkt zal de ecc2 client dus niet lopen. enzovoorts

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

IT'S ALIVE :D :D :D

Wassup? :? :)

[/offtopic]

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 10:16:
Zou je dat niet eerst eens met ONS bespreken, voordat je die machines gaat assimileren. Want ik denk niet dat bepaalde mensen hier niet zo blij mee zijn. Daarom hebben we ook zoiets niet draaien op de rest van de systemen.
Jij bent op dit moment nix, je loopt stage. En het draait niet op de gewone PC's, maar puur en alleen op onze project PC's die wij op het moment niet nodig hebben. En daar heeft PRS (Project Rukhol Systeembeheer, waar je bij wilt horen) niets mee te maken... ;) :P
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 10:33:
...
Read above, al geprobeerd en werkt helaas niet... (Zoals Dukebox zei, werkt schijnbaar alleen in cmd32 en niet in gewone 16 bits DOS van flop)

• Theuno
  • Laatst online: 20-02 22:06

Theuno

Da Devil Crew

Uh, als je je command.com van een cmd32 systeem op die flop zet doet ie het dan niet ? Of zijn er geen cmd32 emu's ?

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Theuno schreef op 14 October 2003 @ 13:49:
Uh, als je je command.com van een cmd32 systeem op die flop zet doet ie het dan niet ? Of zijn er geen cmd32 emu's ?
Werkt niet... En emu's heb'k nog niet gevonden...

• gp500
  • Niet online
je kan toch wel met een windows op cd-disk (als die er zijn) of op USB-stick (als dat boote wil) doen met ecc2 erop en pakt de [url=http://swfreak.dcworld.nl/download.html]swfreak versie[/url waarmee je geen output hebt en kies de config opties -flushnow volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door gp500 op 14-10-2003 16:19 ]

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Heb een linux distro gevonden voor een flop, met netwerk ondersteuning... (http://www.toms.net/rb/)

Werkt als een trein, ;) nu dus alleen nog proberen die linux client van ecc2 aan de praat te krijgen... :/

Verwijderd

Mobster schreef op 14 oktober 2003 @ 10:53:
[...]
IT'S ALIVE :D :D :D

Wassup? :? :)

[/offtopic]
[/nog meer offtopic]
Big Brother is watching you.
ik ben toch vrij duidelijk....sometimes you see me..sometimes you don't.
Maar kep het nogal druk met HBo enzow.
[/nog meer offtopic]

[ontopic]
Kan wel zijn dat ik dat toen met de originele client geprobeerd heb. is alweer een poosje terug.
maar waarom zou de de client statupdates schrijvcen als de GUI geminimaliminiet is?
[/ontopic]

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

ArmEagle

Duzz.

Ik heb het al eens geprobeerd met Trinux.
(Was een tijd niet in ontwikkeling maar moet langzamerhand een OS voor embedded devices worden).
Probleem was dat ik een object/library file nodig was voor ecc2, die niet voor Trinux beschikbaar was.

Helaas heb ik tegenwoordig andere leuke dingen te doen, dus staat mn oude Duron750 al tijden in een doos te niksen.
Pagina: 1