Toon posts:

Temperatuur meten van Hercules 3D Prophet 9000 AIW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bovengenoemde kaart met een Zalman heatpipe cooling. Ik wil weten wat de temperatuur van de core is, maar kan via google en search niet vinden hoe ik de temperatuur kan meten. Voor zover mij bekend heeft de core een ingebouwde sensor, maar ik wil geen losse sensor. Iemand een tip?

[OFF-TOPIC MODE]Oh ja, overclocktips voor deze kaart zijn ook welkom [/OFF-TOPIC MODE]

Thanx! _/-\o_

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je moet toch echt een losse sensor gebruiken anders kan het niet. Er zit geen onboard sensor en meten doe je met een sensor dus tjah..

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
OK Da's duidelijk. Ik dacht dat er wel een sensor op zat. Waar bevestig ik de sensor dan? Ik heb er 1-tje onder de core van m'n AMD XP zitten, maar dat kan bij de ATI-chip niet. Ik heb ook geen ruimte op de core want daar zit m'n heatpipe.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Afbeeldingslocatie: http://madmac.student.utwente.nl/duke/got/Pict0007.jpg

Wellis waar een andere cooler, maar hij heeft gewoon de sensor bij het blok gedaan. Als je goed kijkt zie je een draadje uit dat blok lopen dat is de sensor.

Als je dus zo dicht mogelijk bij de core meet en dus tegen het koolblok, dan moet je nog wat graden erbij optellen en dan weet je zo ongeveer de temp van je core :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geholpen. Bedankt.