Toon posts:

IMAP server

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga het verhaal even uitleggen :)
binnenkort wil een bedrijf waar ik werk gaan emigeren naar het buitenland (amerika).
Nu hebben ze mij gevraagd om daar een netwerk aan te leggen in de zomervakantie geen probleem :P:P
Maar nu komt het :)
Op het netwerk wil ik graag een IMAP server gaan draaien aangezien ze alle zaken doen via email is het belangrijk dat de server stabiel is :) dus er komen Gigabyte spullen in!
Maar nu is het probleem de echte server waar de email van is staat op een andere locatie toch wil ik gebruik maken van IMAP aangezien het handige is dat de email op de server staat en op elke client de email gelijk is en tegelijkertijd bruikbaar is.
Maar is het technisch mogelijk om een imap server te maken ook al draait de email op een andere server?

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:32
Je probleem is me niet erg duidelijk, maar dit maak ik ervan:

Je hebt ergens in de wereld een POP3 email server staan, waar je geen IMAP server op kan en/of mag installeren.
Je wilt een tweede server opzetten die op welke manier dan ook ALLE emails beschikbaar stelt aan de gebruikers, via IMAP.

Volgens mij is de enige oplossing om alle emails vanaf de POP3 server te downloaden naar jou eigen server (eventueel de mailtjes daar ook gewoon laten staan, zodat iedereen het ook via POP3 kan downloaden) en deze mailtjes beschikbaar stellen via IMAP.

Ik heb begrepen dat dit mogelijk is met een software pakket van microsoft (exchange??), maar ik gebruik zelf altijd linux voor servers, dus ik heb er geen ervaring mee :)

Welk OS gebruik je trouwens?

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
op welk platform draait welke mailserver, met wat voor mailbox type?
en op welk platform wil je de imap server zetten?

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je nu eens begint met het plaatsen van wat komma's en punten, dat leest wat prettiger ;)

Verder snap ik het probleem niet zo goed. Je wilt de e-mail laten binnenkomen op server A, dat laten doorsturen naar server B zodat de e-mail van die server wordt bekeken? Wat is dan nog het voordeel om IMAP te gebruiken? Misschien moet je stapsgewijs nog even de wensen noteren met de argumenten daarbij.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

lol @ ondertitel en dan dit plan?

Ok, stabiliteit haal je niet bij één bepaald merk ofzo hoor..

maar goed, je mail idee:
je kan een IMAP server opzetten die zelf de mail van de andere server aftrekt, maar iets zegt me dat je beter kan kijken of je de hele mailhosting op een andere manier kan laten opzetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
uhm laat ik zo zeggen goede ervaring met gigabyte :)
maar het moet komen te draaien op Windows 2000 advanced server :)

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand misschien duidelijk informatie over dit?
meerdere mensen zullen met zoiets wel te maken hebben gehad denk ik.
en weet iemand goede software voor dit?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:50
Als het moet draaien op Windows 2000 advanced server, wordt het dan automatisch Exchange Server? En moet het draaien op Windows 2000 of mag het ook Windows 2003 zijn?

Ik begrijp uit je vraag dat je met het probleem zit met dat de server niet op de plek staat waar de werkplekken zijn, oftewel: is de bandbreedte tussen beide locaties genoeg...

Ik heb geen idee hoeveel gebruikers er gebruik maken van het systeem, maar als je bedenkt dat Outlook 2003 i.c.m. Exchange 2003 ongeveer 64 kbit nodig heeft voor een stabiele lijn kun je dus verwachten dat bij een tiental gebruikers het al gauw vervelend wordt.

Nou heb ik geen idee of het gebruik van IMAP t.o.v. "Exchange" dataverkeer minder is, dus daar kan ik je niet aan helpen, maar ik zou je toch adviseren (zeker in het geval van Exchange 2000 waarbij het meer dan 64 kbit is) om óf te gaan werken via Citrix, óf om de server toch dichterbij de werkplekken te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
het is voor twee a drie gebruikers.
de server staat bij hun in het bedrijf, maar de email moet van de server ergens anders worden afgehaald.
Nu wil ik dat er op het netwerk in het bedrijf een imap server komt te draaien, aangezien het dan mogelijk is om de email tegelijkertijd op meerdere plekken te bekijken.
het gaat er dus om hoe moet en welke software te gebruiken om de email van drie account op een server binnentehalen en die daarop te bewaren in het bedrijf.
het gaat om ongeveer 200 mails per dag a 6 dagen in de week. (best veel dus)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 23:30:
het is voor twee a drie gebruikers.
de server staat bij hun in het bedrijf, maar de email moet van de server ergens anders worden afgehaald.
Nu wil ik dat er op het netwerk in het bedrijf een imap server komt te draaien, aangezien het dan mogelijk is om de email tegelijkertijd op meerdere plekken te bekijken.
het gaat er dus om hoe moet en welke software te gebruiken om de email van drie account op een server binnentehalen en die daarop te bewaren in het bedrijf.
het gaat om ongeveer 200 mails per dag a 6 dagen in de week. (best veel dus)
En de reden waarom er gbt server komt en gbt workstations is omdat er met deze moederborden de mogelijkheid is tot een simpele recovery van de hdd.
mochten ze iets fout doen kunnen ze zelf de hdd recoveren.

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Je hebt dus iig een windows variant van fetchmail nodig...

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Leg nu eens uit wat de situatie wordt. Zoals ik het nu lees lijkt mij het volgende de bedoeling:

- e-mail wordt opgehaald van provider
- e-mail wordt afgeleverd op mailserver (imap)
- e-mail wordt gelezen door de gebruikers vanaf willekeurige locaties

Lijkt mij niet zo problematisch. Exchange ken ik niet, met linux is een fluitje van een cent.

Of wil je, zoals ik eerst dacht, de e-mail laten afleveren op gebruiker@domeinnaam.com, de e-mail van die server doorsturen naar de imap-server op een andere locatie?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vergeet Exchange.
Overkill voor 3 man, tenzij ze met alle geweld aan de Calendar Sharing moeten, en dan nog zijn er andere alternatieven voor.

Optie:
MDaemon Pro.
Doet IMAP, kan ook via MultiPOP andere pop3 boxen leegzuigen en deze per user parsen.
Wil je ook nog Outlook Calendar delen gebruiken, kun je dat met office2000 doen via mail, of (in geval van OfficeXP) gebruik maken van MDaemon Groupware.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Kort samengevat; je zoekt een degelijke mailserver die ook IMAP ondersteunt?! Of zie ik het verkeerd?

[tellsell]
Kerio Mailserver doet hier al een tijdje trouw z'n dienst en hij bevalt prima. IMAP, Webmail, WAPmail (en alles ev ook secured) en makkelijk instelbaar. Verder ook direct de mogelijkheid om bepaalde mappen met bepaalde users te sharen (door de clients zelf instelbaar in Webmail) dus een heel mooi/makkelijk product. Verder ook ideaal te remote-adminnen dus perfecte oplossing.
[/tellsell]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Waarom zou je voor dri gebruikers een apparte mail server neerzetten. Lijkt mee een beetje overdreven.
Als die provider waar die mailserver de mail vandaan moet gaan halen POP ondersteund dan zal ie toch ook wel een beetje met IMAP overweg kunnen. En dan kun je nog steeds op meerdere plaatsen bij de mail. En je hoeft je niet meer op te winden over een mailserver.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

* Robinski gebruitk hier ook Kerio Mailserver
werkt uitstekend...
en deze kan dus POP3 boxen leegtrekken en opslaan in eigen IMAP mappen..

je kan ook Exchange gebruiken en een POP3 connector gebruiken om POP3 boxen leeg te trekken...

maar zoals BackSlash32 al zei is het beetje overkill voor 3 personen, tenzei je uiteraard Agenda sharing wil

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Waarom ik het doe is omdat ik niet elke dag ff naar de US kan vliegen om een probleem daar op te lossen.
Aangezien hun business van email afhankelijk is moet het gewoon rete stabiel zijn.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 19:13:
Waarom ik het doe is omdat ik niet elke dag ff naar de US kan vliegen om een probleem daar op te lossen.
Aangezien hun business van email afhankelijk is moet het gewoon rete stabiel zijn.
dan gebruik je toch Terminal Services :?

en waarom wel een windows 2000 advanced server :? das zware overkill, tenzij je wilt clusteren..

neem dan gelijk exchange 2003 als het toch stabiel moet zijn (ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat jij 3999 dollar (want dat kost advanced server 2000) gaat betalen voor windows en dan geen geld hebt voor Exchange (welke maar 699 kost, std edition...)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1