:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::
Ik zou in ieder geval geen Win 98 gaan gebruiken aangezien je een webserver neem ik aan 24/7 aan laat staan.
En met welk programma wil je de sites gaan hosten?
(Je zou trouwens bijv Linux kunnen gaan gebruiken (weet niet hoe het werkt verders met webhosting maar heb er wel goede verhalen over gehoord. Is iig stabiel)
[ Voor 27% gewijzigd door Master__R op 12-10-2003 23:01 ]
Ja, dat is zeker zat. mijn specsMad. schreef op 12 October 2003 @ 22:58:
Ik ga binnenkort een nieuwe pc aanschaffen en nou wil ik de oude gebruiken als server voor mijn eigen site. (150 bezoekers per dag)
Specificaties:
[] AMD K6-2 533 Mhz
[] 64+128 MB SDRAM geheugen
[] Hardeschijf: 8.8 MB Western Digital
[] Operating system: Windows 98SE
Is dit voldoende en zou deze server ook nog een aantal andere sites aankunnen?
Vertel het me als ik iets ben vergeten op te noemen wat eventueel van belang zou kunnen zijn.
P200
64mb sdram
HD 30 Gig seagate
En dat draait ook goed. Al is het soms even wachten maar dat ligt aan mijn upload snelheid want intern gaat alles wel speedy. Met phpdev.
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Dat er het woord server in Professional Networking & Servers staat betekent niet dat je alle server vragen hier kunt stellen, zeker niet van dusdanig simpele inhoud
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verder moet het voldoende zijn voor je website, ik geloof namelijk niet dat de site 8GB groot is
:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
[ Voor 100% gewijzigd door Rob op 12-10-2003 23:11 ]
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verder is het vaak ook gewoon dingen uitproberen kom je vanzelf wel achter wat stabiel draait en wat niet.
Oketweakduke schreef op 12 October 2003 @ 23:11:
Mad, lees eens de faqs door van de verschillende fora's dan weet je meteen wat je wel en niet mag posten en waar.
Verder is het vaak ook gewoon dingen uitproberen kom je vanzelf wel achter wat stabiel draait en wat niet.
Met windows server gaat dat ook prima lukken, maar vergeet niet dat veel hostingbedrijven geen illegale software op servers toelaten, dus dan zul je een windows licentie moeten kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door Mad. op 12-10-2003 23:27 ]
Ennuh... Ik neem aan dat je 8.8 GB bedoelt?
De verbinding gaat via de kabelcdgrit schreef op 12 October 2003 @ 23:25:
Als je er Linux met Apache opzet moet het zeker kunnen. voor een site met 150 bezoekers per dag hebbie niet veel nodig. De verbinding is belangrijker. Wat voor verbinding komt eraan?
Ennuh... Ik neem aan dat je 8.8 GB bedoelt?
Thuis dus?Mad. schreef op 12 October 2003 @ 23:29:
De verbinding gaat via de kabel
Yep
Met een upload van +/- 10KB/sec. zeker? Hopelijk komen er dan geen 2 bezoekers tegelijk op je website.Mad. schreef op 12 October 2003 @ 23:29:
De verbinding gaat via de kabel
Ik kan ook een Chello plus abonnement nemen die geschikt is voor servers.cdgrit schreef op 12 October 2003 @ 23:31:
[...]
Met een upload van +/- 10KB/sec. zeker? Hopelijk komen er dan geen 2 bezoekers tegelijk op je website.
Neem dan een demon 2048/1024 verbindingMad. schreef op 12 October 2003 @ 23:38:
Ik heb even de gegevens opgezocht van Chello Plus
Maximale snelheid upstream (Kilobit per sec.) 384
Tevens zou ik er win 2000 opzetten, eventueel server versie
Doe er dan wel wat geheugen bij
Of linux, maar daar moet je dan wel het fijne vanaf weten.
Nooit een server inrichten met een OS waar je de balen niet van snapt.
Maar dit hoort niet in PNS hoor
[ Voor 15% gewijzigd door Weezer-DC op 12-10-2003 23:41 ]
Dan heb je theoretisch een maximum van 48 Kilobyte/sec. In de praktijk haal je dit meestal niet helemaal, maar stel dat je het wel haalt en iemand download een bestandje van jouw website met 48KB/sec. dan is je bandbreedte volledig in gebruik en kan verder niemand meer je website bereiken. Je moet dan eigenlijk iets instellen zodat niemand sneller dan 10KB/sec. kan halen. Dan kun je i.i.g. max. 4 bezoekers tegelijk krijgen.Mad. schreef op 12 October 2003 @ 23:38:
Ik heb even de gegevens opgezocht van Chello Plus
Maximale snelheid upstream (Kilobit per sec.) 384
Gewoon voor een amateur websiteje is het natuurlijk te doen, maar als je echt wat wilt kun je beter even een accountje bij een provider openen.
Dat heb ik ondertussen ook al wel door
Ik dacht dat professional alleen bij networking hoorde
Nee dus...Mad. schreef op 12 October 2003 @ 23:44:
[...]
Dat heb ik ondertussen ook al wel door![]()
Ik dacht dat professional alleen bij networking hoorde
Denk eens na over colocation.
http://www.webhosters.nl/ zoeken bij colocation.
Daar heb je wel een degelijke upload want zoals aangegeven is 384 kb/s wel heel weinig. Of je nou linux of win2k gebruikt moet je zelf beslissen.
Jij moet het systeem nog altijd configureren en onderhouden.
Dit topic is gesloten.
![]()