Toon posts:

Emule/Mirc/Msn werken niet goed met Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier mijn probleem:

Sinds een weekje heb ik Chello classic. Internetten met de internet explorer werkt goed, maar een aantal programma's doen erg raar!
- Emule disconnect steeds (en laat dat ook zien).
- Mirc disconnect ook steeds (maar dat heb ik soms minuten niet door, alleen als je je nick probeert te veranderen merk je dat het niet gaat).
- Bij msn komen berichten soms niet aan (zonder dat msn laat zien dat iets niet aankomt).

Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.. Het probleem is er als ik een router gebruik en ook als ik geen router gebruik.
Chello ligt er dus eventjes uit, maar doet het daarna meteen weer, als de programma's weer connecten.

Dit heb ik geprobeerd om het op te lossen:
- alle poorten voor irc zijn geforwarded.
- Thomson modem resetten helpt ook niet.
- router weer weghalen.
- zoeken op gathering naar een mogelijke oplossing.

Andere mensen met verstand van computers weten het ook niet. Ik hoop dat ik er via deze weg uit kan komen.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Poorten voor IRC geforward? Je bedoelt eMule denk ik, want daar moet je poorten voor forwarden; voor IRC niet. (Tenzij je een IRC-server draait natuurlijk. :P)

Het klinkt dus alsof je internetconnectie zo nu en dan even helemaal wordt uitgeschakeld zodat constante verbindingen wegvallen. Daar heeft een browser natuurlijk geen last van.

Draai je een firewall? Zo ja, deinstalleer die eens.
Heb je je harde schijf gescand op spyware? Probeer eens Ad-Aware en Spybot.

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 12-10-2003 23:07 ]

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Misschien vergezocht, maar heb je je modem dicht bij je wandcontactdoos (waar de kabel je huis binnenkomt) of ligt er eerst nog 20 meter coax naar boven?
Probeer ook eens een andere UTP kabel, dan kun je dat weer uitsluiten als oorzaak.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

Gevalletje van Chello knijpt poorten (QoS) mischien ??
Al die programma's die jij beschrijft lopen buiten de niet geknepen port 80 om ...
Dus zou best eens de reden kunnen zijn ...

Jive's Box
Jive @ DNET

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Lijkt mij niet. Het gaat er niet om dat IRC, eMule en MSN traag worden, het gaat erom dat de hele verbinding voor korte tijd wegvalt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

- Ad-aware gebruik ik regelmatig (en heb ik nu ook nog ff gebruikt), dus dat is het niet.
- De firewall is ZoneAlarm en die gebruikt iemand anders met Chello ook, maar goed, ik zal hem morgen eens uitzetten. Eerder deden de programma's samen met firewall het allemaal wel, toen ik nog adsl van Zonnet had.
- Het modem zit 20 cm van de wandcontactdoos af.
- Deze UTP kabel heeft ook met Zon adsl gewerkt..

Iemand anders nog mogelijke oorzaken, of moet ik echt de 30 dagen niet goed, Chello weg garantie gaan gebruiken :'(

Nog iets: als ik actief blijf met msn of mirc, disconnecten ze niet! Ik chat niet de hele tijd door en als ik dan weer kijk, lig ik eruit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 23:55 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja, ontzettend veel mensen gebruiken ZoneAlarm, maar de firewall moet wel in orde zijn. Ik zou hem tenminste herinstalleren. Niet geschoten, altijd mis.

De coax-kabel is hopelijk wel langer dan 20 cm, want 20 cm is veel te kort, ivm reflecties van het signaal in de kabel. (geloof ik, kan iemand dat bevestigen?)

De UTP-kabel heeft altijd gewerkt. Tja, alles wat stuk gaat "heeft altijd goed gewerkt". :P

Kijk, omdat je modem gewoon online blijft als de verbinding even wegvalt denk ik niet dat het aan Chello ligt. Als de modem nou ook elke keer opnieuw ging zoeken om het signaal (lampjes gaan dan weer vrolijk knipperen enzo) zou ik ook zeggen dat er iets mis is aan de andere kant van de modem. Maar dat is niet zo. (toch? of gaat je modem ook regelmatig zoeken om 't signaal?)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:19
Ik denk ook dat het niet aan Chello ligt.
Verwijder eens je netwerkverbindingen en reboot.

• nwagenaar
  • Laatst online: 19:17

nwagenaar

God, root. What's the differen

GerbenW schreef op 13 October 2003 @ 00:36:
Ja, ontzettend veel mensen gebruiken ZoneAlarm, maar de firewall moet wel in orde zijn. Ik zou hem tenminste herinstalleren. Niet geschoten, altijd mis.

De coax-kabel is hopelijk wel langer dan 20 cm, want 20 cm is veel te kort, ivm reflecties van het signaal in de kabel. (geloof ik, kan iemand dat bevestigen?)

De UTP-kabel heeft altijd gewerkt. Tja, alles wat stuk gaat "heeft altijd goed gewerkt". :P

Kijk, omdat je modem gewoon online blijft als de verbinding even wegvalt denk ik niet dat het aan Chello ligt. Als de modem nou ook elke keer opnieuw ging zoeken om het signaal (lampjes gaan dan weer vrolijk knipperen enzo) zou ik ook zeggen dat er iets mis is aan de andere kant van de modem. Maar dat is niet zo. (toch? of gaat je modem ook regelmatig zoeken om 't signaal?)
Het makkelijkste om je firewall instellingen te controleren is hem gewoon even uitschakelen. BTW, als je een router gebruikt kun je toch gebruik maken van de firewall in de router? Maar dit gaat dus niet op als je NAT gebruikt.

Zelf heb ik een Motorola modem icm een Chello Plus abbonnement. Mijn COAX kabel is ong. 10CM lang. Ik heb dan ook nooit problemen gehad met mijn COAX aansluiting. Het kan aan de COAX aansluiting liggen maar dan zal het kabeltje defect of niet goed aangesloten zijn. Lengte maakt volgens mij, op gebied van COAX, dus niet uit :Y)

Dat je verbinding uitvalt (lees : timeouts) is dus iets wat ik nu mee maak op andere services (NNTP, online gamen, BitTorrent downloads, etc) en kan best wel eens met de QOS implementatie te maken hebben.

Advies : Bel gewoon de helpdesk. Voor hetzelfde geld kan het dus ook een kapotte CAI aansluiting zijn of een foutje in de kabelkast.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op 13 October 2003 @ 00:54:
Ik denk ook dat het niet aan Chello ligt.
Verwijder eens je netwerkverbindingen en reboot.
Is dit dan de oplossing? Ik heb het geprobeerd en het gaat nu 'al' een half uur goed!!! (normaal werkt het na 2 min al niet meer)..
Mocht het weer mis gaan, post ik weer.

Over die helpdesk: die konden niks vinden..

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:19
Ik ging er van uit dat je bent veranderd van ISP zonder dat je windows of je netwerkinstellingen opnieuw hebt geïnstalleerd.
En misschien zijn er dus wat oude (verkeerde) instellingen achtergebleven in je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
tja en daar ben ik weer, want het is dus niet over :( was denk ik gewoon toeval dat mirc en emule het gisteren weer beter deden?
Chello heeft het verbruikt en gaat binnen de maand weer weg..
Pagina: 1