[WIN98] Verkeerde backup v email?

Pagina: 1
Acties:

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De situatie is als volgt. Ik heb hier een computer staan van een kennis en die wilde vna windows 98 naar 2000 maar wilde zijn email behouden. Het liefste een clean install. Leek me nogal simpel maar aangezien ik niet exact de plaats wist van de email op een 98 systeem heb ik maar gezocht op Inbox en trof alle bestanden aan die je zou verwachten.

Met mijn sachterlijke kop heb ik natuurlijk niet naar de extensie gekeken en ik heb alleen *.imm en *.imh. Heeft er iemand enig wat dit voor bestanden zijn?
edit:
Na 16 google paginas te hebben bekeken voordat ik dit topic opende zie ik op pagina 17 dat het om Incredimail gaat.

Tevens heb ik het adressenboek gevonden (*.wab) maar ook deze kon ik niet in Outlook Express 5 importeren. Ik krijg een error en daar is ook alles mee gezegt.

Ik heb de schijf natuurlijk al geformatteerd en geconverteerd van fat naar NTFS.

Valt er nog iets te redden of kan ik maar beter een enkeltje verweggistan boeken?

[ Voor 8% gewijzigd door The Dolf op 12-10-2003 22:30 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Als je geen backup hebt kan je idd maar beter effe op vakantie gaan...

outlook express maakte gebruikt van *.dbx bestanden en ms outlook van *.pst bestanden.

leest kleine lettertjes:
Heb je de *.imm en *.imh bestanden? Anders moet je nl op het internet effe een converter zoeken, verder werkt alle opties bij express en outlook ok nog weleens, tis nogal niet echt goed werkend.

Mocht je die bestanden niet meer hebben is het wel mogelijk dat je nog op je HD staan, moet je data restore programma´s hebben, kun je er genoeg van vinden op download.com

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
Moet je 'm even als csv exporteren en vervolgens weer importeren. Dat werkt bij mij ook altijd voor het adresboek.

• The Dolf
  • Niet online
Denker schreef op 12 October 2003 @ 23:04:
Moet je 'm even als csv exporteren en vervolgens weer importeren. Dat werkt bij mij ook altijd voor het adresboek.
Het lastige is dat ik het origineel niet meer heb. Het adressboek is best wel belangrijk. Mailtjes niet erg.

Gezocht!
Router

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
The Dolf schreef op 12 oktober 2003 @ 22:27:
Tevens heb ik het adressenboek gevonden (*.wab) maar ook deze kon ik niet in Outlook Express 5 importeren. Ik krijg een error en daar is ook alles mee gezegt.
Staat de backup van dat adresboek op een CDR? Zo ja, klik met rechtermuisknop op de file nadat je het naar de HDD hebt gecopied, en haal dan het vinkje weg bij alleen-lezen...om 1 of andere vage reden lukt het importeren in OE anders niet...

edit: Net nog zelf ff gekeken naar zo'n wab-file, met kladblok kun je er nog een hoop aan emailadressen e.d. uithalen mocht importeren niet lukken

[ Voor 13% gewijzigd door 3dfx op 12-10-2003 23:26 . Reden: aanvulling ]

• The Dolf
  • Niet online
Iva_Bigone schreef op 12 October 2003 @ 23:21:
[...]

Staat de backup van dat adresboek op een CDR? Zo ja, klik met rechtermuisknop op de file nadat je het naar de HDD hebt gecopied, en haal dan het vinkje weg bij alleen-lezen...om 1 of andere vage reden lukt het importeren in OE anders niet...
Perfect.

Probleem is verholpen. Wel gek dat outlook daarom moelijk doet. Ik heb wel eens vaker mijn adresbook overgezet maar nooit dit probleem gehad.

Gezocht!
Router

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet een database (want zo werkt dat adresboek en die .dbx'en trouwens ook) maar eens op read-only, sit back, and watch the sh**t hit the fan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The Dolf
  • Niet online
BackSlash32 schreef op 13 October 2003 @ 00:38:
Zet een database (want zo werkt dat adresboek en die .dbx'en trouwens ook) maar eens op read-only, sit back, and watch the sh**t hit the fan.
Dat snap ik. En bij een DB werken alle selectqueries gewoon en het importeren van gegevens lijkt mij hetzelfde.
Maar het is gelukt.

Gezocht!
Router

Pagina: 1