Toon posts:

[winxp] geen dataverkeer zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op mijn asus a7n8x zitten 2 netwerkpoorten (3com en nvidia). Ik gebruik zowel LAN als internet. Nu geeft de netwerkmonitor alleen het dataverkeer aan van internet. Als ik iets met LAN doe (100mbit) blijft de teller op 0.

Ik heb het hele internet afgezocht maar kan hier niets over vinden. Heeft iemand hier een verklaring voor?

alsvast bedankt.

oeps, dit bericht staat niet echt in de juiste forum, ik zal proberen deze te verplaatsen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 22:22 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Move OH --> NT :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

De netwerkmonitor? Je bedoelt als je dubbelklikt op het icoontje in de tray? Elke netwerkkaart heeft z'n eigen icoontje. Als je er maar 1 ziet staan kun je die van de andere netwerkkaart aanzetten via de eigenschappen van die LAN-verbinding (configscherm -> netwerkverbindingen) en dan onderaan dat vinkje aanzetten. Blijkbaar staat nu alleen het icoontje van de WAN-netwerkkaart aan! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Bergen op 12-10-2003 22:49 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie tip van GerbenW , en anders zou je eens kunnen kijken naar een driver update.
Naar ik begrepen heb worden de bytes/packets van een NIC die je vanuit je SysTray kunt zien bijgehouden door de driver namelijk.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Yep, daar hebben we een paar dagen geleden nog een topique over gehad: [rml][ WINXP 3com] Activiteit Verzonden Ontvangen Bytes/Pakketten[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor dit late bericht, was ff een weekje weg.

Ik maak voor de netwerkmonitoring gewoon gebruik van taakbeheer. Daarbij geeft het tabje Netwerk (4de) aan wat de belasting is op de netwerkkaarten. Ik gebruik maar 1 kaart, maar als ik ze allebei aanzet zie ik dus wel 2 verbindingen. Een operationele en een niet operationele. De operationele is aangelsuiten op LAN waar een router naar Internet op zit. Ik zie op de operationele verbinding wel Internetverkeer (als ik browse of download) maar als ik bestanden van de ene naar de andere pc overzet zie ik geen LAN-verkeer. Voor mij is dit (nog steeds) een groot raadsel en ik zie geen topics die me daar antwoord op kunnen geven.

De vraag staat dus nog open.
Pagina: 1