Toon posts:

Athlon 500/M7MKA systeem werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n ouwe 500 MHz Athlon systeem weer eens uit de kast gehaald om als test server te gaan gebruiken, maar hij doet het niet meer. Een paar maanden terug heb ik heb nog ff aan gehad om wat spul eraf te halen en toen deed hij het nog prima. Sinds toen heeft ie gewwon in de kast gestaan.

Het Systeem:

Athlon 500 MHz
M7MKA moederbord
128 MB RAM (een of ander merk, deed het eerst gewoon prima)
17 GB Quantum Fireball HD
Matrox G400 Max videokaartje
Diskette station

(het overige heb ik al losgekoppeld in de hoop dat het daar aan lag, maar niet dus)

Wat doet ie?

Power lamp brand
HD lamp gaat ff aan zoals het hoort, HD draait
Floppy lampje blijft soms aan, soms niet - floppy loskoppelen helpt niet
Hij piept om de seconde een seconde lang
Er komt niets op het scherm (zelfs niks van de BIOS)

Wat kan dit zijn? Ik heb in de manual zitten bladeren van het moederbord, maar daar staat niks in wat je moet doen als het prul begint te piepen. Kan iemand me aub hiermee helpen, want ik heb hem zo snel mogelijk nodig als server en anders heb ik m'n extra 80 GB harde schijfje ook voor niks erbij gekocht ;)

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 10:46
ander geheugen geprobeerd?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Haal alles eens los en sluit het weer goed aan, misschien is het contact ergens niet voldoende meer na al dat stilstaan.

Neem ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jammergenoeg mijn ouwe reserve reepje van 64 MB uitgeleend... schijnbaar permanent |:( Ik heb alles al losgehad en gestofzuigd (op een voorzichtige manier), maar dat had geen effect. Ik ga een ff die lijst doorlopen, misschien dat het wat helpt.

Ik ben bij zoeken met google dit probleem verschillende keen tegengekomen, maar niemand had een oplossing behalve het mobo-tje terugsturen. Jammergenoeg is Bioware (de fabrikant van het M7MKA prul) falliet en op een systeem uit '99 zit denk ik geen garantie meer :'(

Als iemand nog wat weet laat het ff horen. Alvast bedankt voor de hulp tot nu toe :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Check even de CPU (kijk even na of deze goed contact maakt, zoals Pollewob al zei) en probeer anders even het geheugen in een andere bank te doen. Heb je echt geen ander geheguen liggen? PC133 werkt ook prima op zo'n systeem.
Probeer sowieso even een CMOS reset, dat mag ook nog wel eens helpen bij niet-bootende systemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal de CPU er nog een keertje uithalen en eens groondig afstoffen. Ik heb nog een 64 MB reepje weten op te vissen, maar dat bracht geen verandering in de zaak. (ok ik ben dom, maar...) Hoe doe ik een CMOS reset? Gewoon ff het batterijtje eruit trekken ofzo? Als het in de BIOS moet gaat dat niet lukken, want ik krijg nog niet eens in het BIOS scherm te zien.

Alweer bedankt :)

Verwijderd

dat piepen duid op of kapot geheugen of een kapotte videokaart. Heb het hier regelmatig als ik m'n oude p200 verkeerd uitzet (stekker eruit O-) ), de vidkaart wordt niet meer herkend op de een of andere manier.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 23:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
De CPU is afgestoft en opnieuw goed erin gezet, ik heb 2 reepjes geheugen op alle mogelijke combinaties (ook apart) in alledrie m'n bankjes geduwd. Ik heb zo'n beetje alle kabels vervangen die er te vervangen vielen. Dus het is nu of het moederbord of m'n ouwe trouwe Matrox G400 MAX... ff kijken of ik nog ergens een videokaartje vandaan kan halen, maar ik ben bang dat m'n mobo-tje gewoon heen is.

Na 4 jaar trouwe dienst... :'(

Hmm, ok. Dan moet ik m'n ouwe fosiele Pentium 2 350 maar als server gebruiken. Enige kans dat die die schijf van 80 GB trekt? Ik heb hem momenteel niet hier, dus ik heb geen specs.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 22:42:
Jammergenoeg is Bioware (de fabrikant van het M7MKA prul) falliet en op een systeem uit '99 zit denk ik geen garantie meer :'(
biostar is nog hartstikke in leven hoor.
http://www.biostar.com.tw/

Verwijderd

Topicstarter
Oh ok. Sorry voor die Bioware, ben wat te veel bezig met Neverwinter Nights :) Vroeger was het biostar.net en die site was verkocht :z

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 00:10:
f m'n ouwe trouwe Matrox G400 MAX...
vervang hem eens, ik heb al een aantal keer meegemaakt dat deze kaartjes spontaan dood bleven :/

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het gekke is dat ik die beeps niet in de handleiding tegenkom. laatst ook al bij een abit kt7, toen moest ik de beeps op got opzoeken. dat lukt wel met zo'n populair bordje natuurlijk.
Pagina: 1