softwarematige zoomview / dualview

Pagina: 1
Acties:

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
ik ben op zoek naar een softwareprogje die het volgende kan bereiken:

Van een draaiende applicatie op de windows pc moet een gedeelte van het scherm worden uitgesneden en vergoot worden weergegeven.
Er is geen mogelijkheid tot dual view of twin view want er is geen dual view videokaart.
Je moet dus bij wijze van spreken een kadertje kunnen trekken om het gedeelte wat je vergroot wilt hebben, op de manier zoals je bij een plaatje een kader trekt om te croppen. Met bijv. een toetscombinatie moet alles binnen dat kader worden opgeblazen tot full screen.
Het moet draaien op een windows pc.

Ik heb al wat rondgezocht op google, maar ik ben alleen uitgekomen bij
http://www.xig.com/Pages/...PDFs/DesktopDualView.html
maar dit draait op linux/unix.

Iemand een idee, of waarop ik moet zoeken?

signature

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:17
Als het live moet kun je het vergrootglas van Windows gebruiken. Als het niet live moet, zou je ook eerst het beeld opnemen met bijvoorbeeld Lotus ScreenCam en daarna vergroot afspelen (eventueel met een videobewerkingspakket doen).

Edit: Verder stuitte ik op dit.

[ Voor 14% gewijzigd door IceEyz op 12-10-2003 23:10 ]

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
het is niet voor mensen met slecht zicht. De bedoeling is als volgt:
er draaien ong. 6 applicaties, die allemaal bovenaan een buttonbar etc. hebben. Een gedeelte van die applicatie laat een aantal grafiekjes zien, en alleen die grafiekjes wil ik op het scherm tonen, dus zodat eigenlijk de bovenkant van de applicatie niet zichtbaar is.

Eerst sprak ik over 1 applicatie vergroot weergeven, eigenlijk is het doel (pas nu net bekend geworden) van al die applicaties het grafiek gedeelte weergeven op een 2e, groot LCD scherm weer te geven. Het 2e scherm is dan verdeeld in 6 vakken waarin elk een applicatie wordt weergegeven, maar dan alleen een uitsnede van die apllicatie.

Ik denk dat ik het moet zoeken bij de Matrox videokaarten familie, die de zoom optie hebben.

signature