Eindelijk eens tijd gevonden om mijn nieuwe moederbordje te installeren. Na veel geklooi is het gelukt. Mijn ervaringen, gevolgde stappen en problemen. Ik hoop dat andere mensen er ook wat aan hebben.
De configuratie:
Abit BP6 + 2x celly 366
IBM harddisk (UDMA66)
Adaptec 2910b SCSI (non bootable)
Matrox Mill2 PCI
TV kaart
PCI 10 mbit lan
ISA AWE 64 geluid
Plex12 cd speler
20/4/2 plex cdwriter
Een probleem is dat ik niet van de cd kan booten, aangezien de SCSI kaart niet bootable is. Een ander probleem is dat NT de schijven bij de installatie niet herkent, dus kan ik ook niet met de drie floppies in de weer.
Ik heb op een andere computer een harddisk geprepareerd, om dienst te doen als "surrogaat-cdrom": enkel een extended partitie, zodat deze schijf sowieso achteraan komt (D: in mijn geval), met daarop de i386 directory. Direct even de nieuwe atapi.sys file eroverheen kopieren (zie verhaal NT4 op harde schijven >8,4 Gb van Reiger). Deze aangesloten als primary slave op de udma33 controller.
De "target" schijf (ibm udma66) als master op de udma33 controller (C
.
Deze schijf voorzien van 1 primaire partitie van 2047 mb (dmv fdisk van w95). verder niets. (komt wel als nt draait)
In bios (ver. PW):
A, EXT, C (ext=udma66)
MPS 1.1
HDD Block Mode: Disabled
Opgestart met een Dos 6.2 floppy. (opstarten met w95 floppy gaf bij installatie kopieerproblemen met file cdrom.sys)
d:\i386>winnt /b
Bij het detecteren van de controllers handmatig met een floppy de HPT366 toevoegen.
De installatie volgen, zoals normaal.
Als het goed is draait NT nu.
De harddisk kan nu overgezet worden naar de UDMA66 controller, en de tweede (tijdelijke) schijf kan weggehaald worden. NT loopt nu op de UDMA66 controller op UDMA66 snelheid.
Lang verhaal, ik hoop dat het duidelijk is.
In volgende posting mijn grote probleem.
De configuratie:
Abit BP6 + 2x celly 366
IBM harddisk (UDMA66)
Adaptec 2910b SCSI (non bootable)
Matrox Mill2 PCI
TV kaart
PCI 10 mbit lan
ISA AWE 64 geluid
Plex12 cd speler
20/4/2 plex cdwriter
Een probleem is dat ik niet van de cd kan booten, aangezien de SCSI kaart niet bootable is. Een ander probleem is dat NT de schijven bij de installatie niet herkent, dus kan ik ook niet met de drie floppies in de weer.
Ik heb op een andere computer een harddisk geprepareerd, om dienst te doen als "surrogaat-cdrom": enkel een extended partitie, zodat deze schijf sowieso achteraan komt (D: in mijn geval), met daarop de i386 directory. Direct even de nieuwe atapi.sys file eroverheen kopieren (zie verhaal NT4 op harde schijven >8,4 Gb van Reiger). Deze aangesloten als primary slave op de udma33 controller.
De "target" schijf (ibm udma66) als master op de udma33 controller (C
Deze schijf voorzien van 1 primaire partitie van 2047 mb (dmv fdisk van w95). verder niets. (komt wel als nt draait)
In bios (ver. PW):
A, EXT, C (ext=udma66)
MPS 1.1
HDD Block Mode: Disabled
Opgestart met een Dos 6.2 floppy. (opstarten met w95 floppy gaf bij installatie kopieerproblemen met file cdrom.sys)
d:\i386>winnt /b
Bij het detecteren van de controllers handmatig met een floppy de HPT366 toevoegen.
De installatie volgen, zoals normaal.
Als het goed is draait NT nu.
De harddisk kan nu overgezet worden naar de UDMA66 controller, en de tweede (tijdelijke) schijf kan weggehaald worden. NT loopt nu op de UDMA66 controller op UDMA66 snelheid.
Lang verhaal, ik hoop dat het duidelijk is.
In volgende posting mijn grote probleem.