Toon posts:

emule verschillende servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Scheelt het nou of je via een andere server connect met downloaden, cq. zoeken?

Als je nou bijvoorbeeld amerikaanse muziek zoekt, kan je dan niet beter gelijk naar een amerikaanse server connecten...? Ik weet dat als je Global zoekt, dat het eigenlijk niet uit moet maken, maar ik vroeg het me gewoon af.

(En ja: ik heb door FAQ's en eerdere topics heen gebladerd, maar topics van 40 pagina's of meer heb je niet zo 123 compleet doorgespit.....)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55

Zoefff

❤ 

Nee, in principe maakt het helemaal niets uit. Zoals je al zegt zoek je global, dus in principe alle servers af.

Met downloaden maakt het ook in principe niet uit, je krijgt een soort van sneeuwbaleffect, jij vind een source, die source vind andere bronnen en geeft die weer aan jou door, enz. Daardoor vind je gewoon heel veel sources, en zal je er niet zo snel eentje missen.

Als het nou zo is dat er van een bestand maar 1 bron in de hele wereld is, dan zou het misschien wel effect hebben door op dezelfde server te connecten, maar in principe moet het zelfs dan geen probleem zijn.

Maar ik zou sowieso proberen zoveel mogelijk gebruik te maken van ed2k link sites en forums, werkt in principe ( :+ ) beter.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, bij het downloaden zie je idd je sources na verloop van tijd steeds groeien.
Maar dan moet je dus eerst iets gevonden hebben....
Vaak is het zo dat je een zoek-opdracht geeft, hij met een paar bronnen terugkomt en vervolgens stopt. Connect je dan naar een andere server, dan komt er meer/minder terug.

(Bovendien kan ik er nog steeds niet bij dat er binnen een paar luttle seconden god-mag-weten hoeveel duizenden servers afgestruind worden... :+ )

Ed2k-links gebruik ik inderdaad ook wel, maar als je wat "bijzonders" zoekt, dan gaat zoeken wat makkelijker...

Verwijderd

Ik heb het idee dat je op een grote server toch betere zoek resultaten behaald waneer je niet nauwkeurig zoekt, maar tja ed2k ;)

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:09

ErA

LEt op: Ik zit op een server met 100.000 man en zoek naar: Friet

Hij gaat dan eerste op de eigen server zoeken. Zodra er 201 zoekresultaten zijn houdt hij op met zoeken. zijn er minder dan gaat hij naar een andere server om daar verder te zoeken. Je hebt nu de zoekresultaten.

Druk je nu op downloaden dan gaat hij wél alle servers af en zal het aantal bronnen veel hoger uitvallen dan bij de search stond. Dit waren immers resultaten van de huidige server.