Toon posts:

windows terug halen onder knoppix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik ben zo stom geweest om windows te formateren zonder back-up of dergelijke dus ik heb hem geformateerd doe windows cd er in en dan kan hij de cd-drives niet vinden. Nu heb ik gehoord dat je verwijderde bestanden weer terug kunt halen nou vroeg ik me af met wat voor programma dit onder knoppix mogelijk is?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ik jouw verhaal goed lees: kun je dan wel van Knoppix booten zonder dat de CDspelers gezien worden? Dan staat er iets in je BIOS niet goed.
Het terughalen van partities is in principe mogelijk als er niets overschreven is. Het helpt enorm als je de start- en eindblocks van je partities weet. De meeste windows gebruikers weten dat niet.
In dat geval is een combinatie van fdisk om de partities opnieuw aan te maken (en niet opnieuw te formatteren), en gpart (ik weet niet of ie op de Knoppix cd staat; anders weet Google wel raad).

Algemeen: een goede rescue-howto: http://www.faqs.org/docs/...O-crash-rescue-HOWTO.html
Kijk eens naar hoofdstuk 3.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
over welke windows versie hebben we het :?

is je windows cd dan niet bootable :?

kortom, iets meer info kan geen kwaad

A wise man's life is based around fuck you

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:08

tweakerbee

dus..?

Gebruik een utility als Lost&Found (oud, geen NTFS), EasyRecoveryPro (beetje traag, matige resultaten) of GetDataBack(NTFS) (goede resultaten)...

You can't have everything. Where would you put it?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

unformat lijkt me een leuke optie om te proberen ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt