Ik heb sinds gisteren een 2x200 GB RAID 0 array in WinXP, aangesloten met een Promise S150TX2+ en Windows XP Pro regelt de Striping. Nu hoorde ik net tijdens het werken dat er een schijf mee kapte (power loss, bleek los draadje
). De PC liep niet vast maar ik kreeg een melding dat de drive niet meer beschikbaar was. Er werd trouwens alleen gelezen vanaf die drive op dat moment. Afijn, ik doe de kast open, trek die kabels los en stop er een compleet andere stekker in, zodat dat niet vaker voor kan komen. Vervolgens zet ik de PC weer aan, Promise bios ziet netjes de 2 schijven en in windows ziet Active SMART ze ook. Alleen is de array niet beschikbaar. Bij Computer Management staan beide schijven, alleen is 1 schijf 'Unavailable', terwijl hij toch echt draait en het uitlezen van SMART info goed gaat.
Is de schijf nou verrot oid? Kan ik nog data proberen terug te halen, direct de schijf op, iets? (de schijf draait trouwens gewoon, geen gekke geluiden whatsoever).
Please ik heb suggesties nodig, mijn complete muziek collectie staat er net op
.
Is de schijf nou verrot oid? Kan ik nog data proberen terug te halen, direct de schijf op, iets? (de schijf draait trouwens gewoon, geen gekke geluiden whatsoever).
Please ik heb suggesties nodig, mijn complete muziek collectie staat er net op