Toon posts:

[ACER Travelmate] audio/voedingsprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende situatie:
ACER Travelmate 800LCiB laptop, via een 3.5mm plug naar de lijningang van een Crest X-Eight mengtafel.
Zonder voedingsadapter aangesloten geen probleem.
Met voedingsadapter een soort digitale brom/storing.

Geprobeerd om met een trafo in de audioketen eea op te lossen, geen verbetering.
Geprobeerd met een Tascam US-122 (usb<> audio kaart extern) probleem blijft.

Iemand enig idee

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als het voedingkje een beetje een spijker signaal levert (omdat het meestal van die geschakelde voedingen zijn die niet al te best zijn gelijkgericht), dan dendert dat door in je hele systeem. Het zal geen aardlus zijn, maar gewoon een storing in de audio die al aanwezig is in de laptop door de misschien wel slechte voeding.

Een oplossing? ... tja... Zoek een goed gelijkgerichte voeding, met de juiste spanning en die de juiste stroom daarbij ook nog kan leveren en probeer het daarmee. Of pak een grote condensator en probeer zelf de spanning wat vlakker te maken.
Ik heb overigens ook een travelmate liggen, ook iets in de buurt van een 800 maar ik heb er geen problemen mee, gebruik het geluid veelvuldig op installaties maar IMO nog nooit een te harde storing gehad, ja hij ruist wat veel in vergelijking tot een andere, betere soundcard en af en toe hoor ik het HD'tje een beetje rammelen, maar dat is niet noemenswaardig in vergelijking tot het audionivo van de muziek.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan maar op zoek moet naar een andere voeding

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 16:56
klinkt precies als een aardlus (groundloop) probleem... probeer er eens ee DI box met groundlift switch tussen te hangen en kijk of het probleem wordt opgelost

Verwijderd

kijk ook eens gewoon naar een universele laptop voeding mischien dat deze wel gewoon werkt. mischien is er in deze voeding een elco dood of iets anders mis.