Toon posts:

[XP] Folders zijn read-only*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bijna alle folders staan bij de eigenschappen op alleen-lezen. Een paar berichten gelezen op dit forum maar bij mij lukt het omzetten niet van deze folders.

Als ik een aantal of een folder selekteer en vervolgens eigenschappen kies en het vinkje bij alleen-lezen weghaal vervolgens weer de eigenschappen bekijk dan staat het vinkje er weer vrolijk voor bij alleen-lezen??

Hoe kan ik dit weghalen?

Ik heb een washer draaien die automatisch de temp's leegmaakt. Nu geeft deze washer iedere keer bij het leegmalen van c:\temp de melding: wilt u de inhoud van deze systeem map leegmaken? en dit vraagt hij per bestand. Dit is ook niet uit te zetten want dit is een beveiliging van het programma.

Nu gaat het er mij om dat c:\temp helemaal niet een systeem map is en ook niet verborgen. Wel is c:\temp, net als alle andere mappen alleen-lezen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je stelt 2 vragen - ik stel voor dat je je 2e vraag eventjes een nieuw topic opent in SA (het gaat naar ik begrijp over 'Washer'?)

Over je 1e vraag, dit is naar het lijkt 'by design'. Als je dit artikel leest, zie je onder andere dit:
Het selectievakje Alleen-lezen voor mappen is niet beschikbaar, omdat het niet van toepassing is voor de map. U kunt dit selectievakje gebruiken om het kenmerk Alleen-lezen in te stellen voor bestanden in de map. U kunt Windows Verkenner echter niet gebruiken om na te gaan of voor een map de kenmerken Alleen-lezen en Systeem zijn ingesteld. Als u wilt nagaan welke kenmerken zijn ingesteld voor een map, of als u deze wilt wijzigen, gebruikt u de opdracht Attrib bij een opdrachtprompt
Ik vermoed dus dat je deze selectiebox gewoon mag negeren

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Cool, eindelijk een KB artikeltje wat mijn bevindingen bevestigt ;)
In mijn eigen topic had ik ondertussen ook al zo'n vermoeden gekregen!

[rml][ XP] ALLE mappen (ook nieuwe) op Read Only?![/rml]

Wees consequent, maar niet altijd