Hallo, ik wil mijn server iets hoger gaan klokken. Nu kan dit niet via de BIOS omdat het een OEM mobo betreft. De processor is een P4 1500 en het moederbord Asus P4B-MX met Intel 845 chipset. Dus CPUFSB of soortgelijk progsel is de enige mogelijkheid om de OC'en. Na het moederbord gekozen te hebben, vertelde CPUFSB me dat ik alleen met Fine Tuning verder kan(hieronder te zien)

Wie kan mij vertellen wat die getallen bij gear en divider inhouden. Op het plaatje staan de standaard instellingen. Een server moet uiteraard stabiel blijven lopen, daarom wil ik hier een beetje voorzichtig mee omgaan. Ik weet dat een willamette core niet bepaald een top klokker is. Verdere specs kunnen jullie vinden in mijn signature.

Wie kan mij vertellen wat die getallen bij gear en divider inhouden. Op het plaatje staan de standaard instellingen. Een server moet uiteraard stabiel blijven lopen, daarom wil ik hier een beetje voorzichtig mee omgaan. Ik weet dat een willamette core niet bepaald een top klokker is. Verdere specs kunnen jullie vinden in mijn signature.