Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Morocco 2NA60 - vervangingsmodel? (N-kanaal MOSFET)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen, ik wil graag ervaring opdoen over eletro, dus probeer ik oude voedingen te fixen voor iemand. Nou de is transistor stuk van een Compaq voeding. Alleen kan ik nergens (via google) gegevens vinden over deze transistor.
Op transistor staat:

3918
Morocco
2NA60

TO-220 behuizing.
Alvast bedankt.

Verwijderd

Kweet niks van [EL] maar je kunt hem toch gewoon doormeten? Dan weet je toch wat voor vervangende je moet hebben? Kzal dr wel helemaal naast zitten. Ach ja, mischien leer ik nog ns wat dan iig :Y)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik als eerst gedaan, alleen het is echt stuk (er zit een heel klein gaatje erin). Verder moet op multiemeter op diode instelen toch ?

Verwijderd

als ie kapot is, zul je waarschijnlijk geen goede meetwaarden krijgen. Is er op google nix te vinden over die tor?

Verwijderd

Aan dat van Skin heb ja iig nix :P

en de LM391 is het iig ook niet want dat is voor audio...
2NA60 is volgens mij iets van een diode type ofzo

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 20:27 ]

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 22:21

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op google(newsgroups) heb ik dit gevonden, hopelijk heb je der wat aan:

2NA60 : tr MOSFET canal N , type à enrichissement, V-MOS, 600V, 1,9A, 50W,
<8ohms(1A)
Equivalents : BUZ 80, 2SK858, 2SK1323..24, 2SK1922.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Mooi ik heb nog wel andere transistors uit voedingen, kan ik die gebruiken ? Zoja waar moet ik dan opletten ? Zoals bij condesator is voltage en C mag wel meer zijn en niet minder ?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 20:21:
Ja heb ik als eerst gedaan, alleen het is echt stuk (er zit een heel klein gaatje erin). Verder moet op multiemeter op diode instelen toch ?
op veel multimeters zit een stand om transistoren te meten. (vaak 6 gaatjes, PNP en NPN dus...)

probeer eens met deze gegevens naar een electrozaak te gaan misschien?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb zo'n rondje met gaatjes erin. Moet ik transistor daarin steken ? Maarja die gaatjes zijn te klein.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Oxigun schreef op 12 October 2003 @ 20:54:
[...]

op veel multimeters zit een stand om transistoren te meten. (vaak 6 gaatjes, PNP en NPN dus...)

probeer eens met deze gegevens naar een electrozaak te gaan misschien?
Yup, idd, bij een elektrozaak kunnen ze zo een andere tor voor je uitzoeken die hetzelfde doet :)
Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 21:07:
Ja ik heb zo'n rondje met gaatjes erin. Moet ik transistor daarin steken ? Maarja die gaatjes zijn te klein.
Nee, het is alleen voor kleinere transistoren, die grotere (TO220 bijv) hebben waarschijnlijk waardes die niet binnen het meetbereik van je multimeter vallen.

[ Voor 33% gewijzigd door LeonM op 12-10-2003 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan eigenlijk er wel heen gaan, maar ik heb genoeg nog andere oude voedingen liggen vandaar. Waar moet ik dan opletten als ik het vervang ? Stroom, voltage ...?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:39

Cheezus

Luiaard

Misschien is dit wat? STW12NA60 .. te bestellen bij farnell

Verwijderd

Je kunt dat ding niet met een multimeter doormeten, dat is alleen voor gewone bipolaire transistoren en wat jij daar hebt is een N-kanaal MOSFET, wel iets anders.
Gewoon de gegevens erbij die Duracell voor je heeft opgezocht en dan maar kijken of je eqiuvalent in een van je oude voedingen tegenkomt.
Of de datasheets opzoeken die bij de torren horen die er dan wel in zitten.
Tenminste als je dat over hebt voor een tor van 2 euro.

Verwijderd

De equivalenten (vervangingsmodellen) die Duracell dus opgeeft:

- 2NA60
- BUZ 80
- 2SK858
- 2SK1323
- 2SK1324
- 2SK1922

De BUZ 80 zat in het duitse Conrad assortiment onder artikel nummer 151481 en 151430. Wellicht dat Conrad NL je kan vertellen of hun een vervangingsexemplaar in het assortiment hebben genomen.

Verwijderd

Topicstarter
Eg bedankt ik zal eens kijken. O ja equivalenten ? :o

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-11 10:05
equivalent: adj: weloverwogen, afgewogen, gelijkwaardig ;)

Verwijderd

Meestal bij kapotte voedingen is het niet alleen 1 iets dat kaduuk is, maar meerdere componenten, staan je condensators niet bol?

Verwijderd

Topicstarter
Nee die zien nog heel uit, transistor en duppelvorm condenstor 222k zijn echt stuk.
Pagina: 1