Toon posts:

Internet in Duitsland (nieuwe mogelijkheden)

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik zat al te zoeken op het forum over internet in duitsland, ik kwam hier wat "verouderde" topics tegen.

Ik ga namelijk met ingang van volgend jaar in Uelsen (duitsland) wonen. En vroeg me af wat op dit moment de mogelijkheden van ADSL/kabel verbinding in Duitsland zijn? (mijn technisch duits is ook niet al te best :P)

Op t-com.de kan ik een check doen, maar hier moet ik een abo nummer invullen + een telefoonnummer en kengetal, maar die heb ik nog niet.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

als ik het goed heb begrepen, is Q-dsl in heel duitsland verkrijgbaar, maar daar moet ik bijzeggen dat ik dit uit tweede hand heb gehoord

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
ff een telefoonummer uit Uelsen zoeken, en daarmee de check doen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
@JVS thanx!

@kevin p yeah had ik ook al aangedacht, alleen dan moet ik een abonnements nummer van t-com erbij invullen.. en om nou iemand op te gaan bellen en zeggen "ehjeeuhw wat is je abo nummer" hehe..

Verwijderd

Probeer het in een shop van de "Telekom" in Duitsland. Misschien kunnen ze daar de adsl beschikbaarheid voor je checken.
ADSL is voorzover ik weet de enige breedband mogelijkheid voor partikulieren in Duitsland.
Het principe is zoals in NL: KPN (Telekom in Dld) zorgt voor de ADSL verbinding en een ISP voor het abbonnement.

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52
Zag op de Duitse site van Mediamarkt een advertentie van Tiscali http://shop.mediamarkt.de.../t_proddetailflat_mit.htm

Mijn Duits is ook niet zo goed, maar volgens mij heb je hier voor 15.90 Eurootjes
een 768/128 verbinding, lijkt me toch niet verkeerd :)

Zie ook http://registrierung.tisc...latrate.php?akkcode=10050
Om te checken heb je idd een telefoonnummer en een "kundennummer" nodig :(

[ Voor 24% gewijzigd door ®Otto op 12-10-2003 20:55 ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Vergeet de telecom-kosten niet. Volgens mij is dit slechts het Tiscali-deel van de totale kosten !

eagle

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52
Brothar schreef op 12 October 2003 @ 20:49:
Vergeet de telecom-kosten niet. Volgens mij is dit slechts het Tiscali-deel van de totale kosten !
Je zal wel eens gelijk kunnen hebben ja, sorry was iets te snel met m'n reactie 8)7
Dit zijn de kleine lettertjes:

Tiscali DSL basiert auf dem T-DSL-Anschluss der Deutschen Telekom AG, durch den weitere Kosten entstehen. Dieser ist in vielen Anschlussgebieten verfügbar. Tiscali DSL Flat: 6 Monate Vertragslaufzeit und bei Unzufriedenheit im 1. Monat sofortiges Kündigungsrecht und Geld zurück. Tiscali DSL Flat für 19,99 €/Monat: monatlich kündbar, keine Tiscali Fair Garantie.

Wie kan er een beetje Duits?

Verwijderd

®Otto schreef op 12 oktober 2003 @ 21:02:
[...]
Tiscali DSL basiert auf dem T-DSL-Anschluss der Deutschen Telekom AG, durch den weitere Kosten entstehen. Dieser ist in vielen Anschlussgebieten verfügbar. Tiscali DSL Flat: 6 Monate Vertragslaufzeit und bei Unzufriedenheit im 1. Monat sofortiges Kündigungsrecht und Geld zurück. Tiscali DSL Flat für 19,99 €/Monat: monatlich kündbar, keine Tiscali Fair Garantie.
Tiscali DSL gebaseerd op de T-DSL aansluiting van de duitse Telekom AG, waardoor extra kosten ontstaan. Deze is vele aansluitingsgebieden beschikbaar.
Tiscali DSL flat: 6 maanden contract looptijd. Bij ontevredenheid in de eerste maand direkt opzegging mogelijk en geld terug.
Tiscali DSL flat voor 19,90 p/m: maandelijks opzegbaar, geen Tiscali Fair Garantie.

Komen dus nog Telekom kosten bij.

Verwijderd

Topicstarter
oohwja, dat had ik ook gelezen in een vorig topic.. dat dat er nog bij kwam.. ik was van plan de hele mikmak in 1 keer te doen, sateliet tv, kabel internet, dan ook maar gelijk de vaste telefoon via dezelfde provider..

thanx voor de tips allemaal!.. als ik een goed oplossing heb gevonden zal ik het hier wel posten..

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:45
JvS schreef op 12 October 2003 @ 20:06:
als ik het goed heb begrepen, is Q-dsl in heel duitsland verkrijgbaar, maar daar moet ik bijzeggen dat ik dit uit tweede hand heb gehoord
Q-dsl is niet in heel duitsland verkrijgbaar (heb o.a. aanvraag gedaan voor insudtrieterein in Neuss) , maar is zeker qua tarieven een *heel* stuk gunstiger dan T-data (Deutsche Telekom). Ik heb zo even geen tarieven bij de hand, heb ik ergens op mijn werk wel, (zal ze posten als ik het niet vergeet :) )

Een ding waar je wel op moet letten zijn de DATA-LIMIETEN. In nederland is FUP vrij normaal, maar in duitsland dus niet !!

Ben bezig met wat DSL aansluitingen ( zakelijk ) in duitsland, maar van de prijzen word je niet blij. Zeker niet als je nog eens een vast IP adres wil hebben :(

suc6

[ Voor 4% gewijzigd door Bud_s op 16-10-2003 01:01 ]

Pagina: 1