Barton2500+ @ 3200+ 53 graden ok?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Zo,

Heb dus een Barton 2500+ aangeschaft met een Zalman 7000A-AlCU koeler erop.
Na een dag wou ik natuurlijk het overclock potentieel van mijn nieuwe aanwinst even weten. Hij draait nu dus op 2206 Mhz (3200+).

In prime95 krijg ik een maximum temperatuur van zo'n 53 graden celcius.
(Op standaard voltage) Is dat teveel? Temperatuur is overigns van Diode in cpu zelf, niet van diode in de socket.

Ik ben na het monteren van de koeler niet helemaal tevreden met de hoeveelheid koelpasta die ik heb aangebracht (misschien toch iets teveel).
Kan een iets te dikke laag koelpasta aanbrengen erg veel schelen in temperatuur?

Alle reacties zijn welkom!

Iemand tips voor de te kiezen hoeveelheid koelpasta?

Ik zal trouwens snel mijn profiel aanpassen.

[ Voor 20% gewijzigd door acidfever op 12-10-2003 19:53 ]

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
53 graden is netjes zeker voor zo'n overclock het nadeel is het kouder is nu dus dat je in de zomer in de problemen kan komen. Zolang als het stabiel draait is het goed.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik denk dat er een heleboel mensen zijn (waaronder ik) die hun cpu standaard op zo'n temperatuur hebben lopen, maar dan hoor ik m'n koeler ook totaal niet :)

hoe heet wordt ie dan onovergeclocked?

www.nintendocasemods.com

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Draait tot nu toe retestabiel! Gaat ook echt niet over de 53 graden heen terwijl prime95 nu toch al enkele uurtjes staat te brommen!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Onoverklokt draait ie op zo'n 49 graden full load.....omdat ik in de reviews van de Zalman koeler veel lagere temperaturen op deze cpu zag verdenk ik mezelf dan ook van het aanbrengen van teveel koelpasta.

Verwijderd

Temperatuur is overigns van Diode in cpu zelf, niet van diode in de socket.

Zit er een diode in de cpu zelf die de temp meet? Ik dacht dat je alleen eentje op je mobo had. of ben ik nu gek?

Mijn barton 2500@ 2205mhz (10*220.5) wordt fullload met volcano 11+ op 3500 rpm zon 59 graden. Ik heb wel nu 1.74 volt erop.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Vanaf de Thoroughbred core zit er een diode in de cpu zelf. Asus probe geeft dus niet de temperatuur van deze diode aan maar van de diode in de socket (en die is veel lager).

Ik weet zelf nog niet zeker welke diode in de cpu zelf zit maar ik ga uit dat dat degene is die de hoogste temperaturen aangeeft.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
maar daar noem je ook een koeler, djeez 85 euro, dan heb je een mooi dingetje, maar de temp is goed met zon overclock, kwou dat ik zon temp had op me p3, 800mhz die nu op dit moment 71 grade is.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
darkdesign schreef op 12 October 2003 @ 20:07:
maar daar noem je ook een koeler, djeez 85 euro, dan heb je een mooi dingetje, maar de temp is goed met zon overclock, kwou dat ik zon temp had op me p3, 800mhz die nu op dit moment 71 grade is.
Ehm, nee...... 39 Euro!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe warm je CPU mag worden :)

Verder verzoek ik je om in het vervolg eerst vooronderzoek te plegen eer je een topic opent, door o.a. de FAQ's te raadplegen. Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette), dan heb je gelijk een beter beeld van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.