nView mogelijkheden met ATI

Pagina: 1
Acties:

• bobaphatt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:19

bobaphatt

omelet DU fromage!

Topicstarter
Ik ben sinds een tijdje overgestapt van geforceFX naar een radeon 9800pro, maar het enige waar ik een beetje teleurgesteld in ben zijn de moghelijkheden voor twee monitoren. Met nview van nvidia kon ik mn schermen zo instellen dat ze in feite als 1 scherm werden gezien, en zo kon ik bijvoorbeeld videos fullscreen over de twee schermen kijken, en spellen over de twee schermen, etc. met de ATI variant hydravision, kan ik alleen de standaard windows optie voor twee schermen gebruiken. en dus niet de twee schermen tegelijk gebruiken voor bv video of spellen (video speelt slechts op een van de twee af).
hoe kan ik nou weer 100% genieten van mn twee schermen??

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

Wok

Dakloos...

Hmmm.... ik denk dat je dan toch third party software zal moeten zoeken. Het mijn weet ik er ook niet van, omdat ik mijn dual-monitor setup niet gebruik zoals jij dat doet (ook op een ATi-kaart trouwens).

[slightly off-topic]
Waarom wil je films op twee schermen kijken? Dan heb je toch last van de randen van de schermen? :?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• bobaphatt

bobaphatt

omelet DU fromage!

Topicstarter
ja, goed maar dat is maar een voorbeeld om het probleem aan te geven. Enkele programmas willen om een of andere reden ook niet meer dan 1 scherm omvatten. (zoals aliaswavefront MAYA) terwijl ik het daar juist voor aangeschaft heb...
waar gebruik jij je dualschermen dan voor?

Verwijderd

Dat is inderdaad het grote nadeel van de radeon kaarten, het zijn prima game kaarten met goede prestaties maar als het op meerdere monitors aankomt zuigen ze gewoon. Bij mij wil ie de ene keer mn monitor/televisie wel zien en de andere keer niet...

Bij mn vroegere nvidea kaart werkte het gewoon altijd, nu met die radeon is het gewoon altijd geklooi!!

Ik heb hier op GOT al gezocht en de links gebruikt maar ik krijg het ook niet fatsoenlijk werkend, om over draadloos naar een tv zenden nog te zwijgen.... Nee de oude geforce 2 mx van mn vader is daar stukken beter in...

• sarlo
  • Laatst online: 13-08 16:22
Met ati kun je met hydravision alles regelen :) (heet dat zo :X) maar dat werkt gewoon het zelfde ongeveer als nview :)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

Wok

Dakloos...

bobaphatt schreef op 12 October 2003 @ 20:26:
ja, goed maar dat is maar een voorbeeld om het probleem aan te geven. Enkele programmas willen om een of andere reden ook niet meer dan 1 scherm omvatten. (zoals aliaswavefront MAYA) terwijl ik het daar juist voor aangeschaft heb...
waar gebruik jij je dualschermen dan voor?
Ik gebruik het met name voor webdesign en fotobewerking. Met Photoshop bijvoorbeeld, zet ik mijn werkgebied (de foto) links en alle gereedschappen op het rechterscherm.

Bij loos gebruik van de PC (lees: GoT-ten, e-mail) heb ik m'n mail en MSN op het tweed scherm staan. Het hoofdscherm geeft dan de browser weer. Tweede browserschermen open ik dan meestal ook op het tweede scherm.

Inderdaad is het wel irri dat ik bijvoorbeeld mijn ICQ-scherm niet niet naar de tweede monitor kan verslepen.
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 16:19:
Dat is inderdaad het grote nadeel van de radeon kaarten, het zijn prima game kaarten met goede prestaties maar als het op meerdere monitors aankomt zuigen ze gewoon. Bij mij wil ie de ene keer mn monitor/televisie wel zien en de andere keer niet...
[..]
Klinkt bekend. Komst meestal doordat een ATi-kaart geen drie uitgangen simultaan kan aansturen (staat in je handleiding of dat voor jouw kaart ook geldt). Het is dan kiezen of delen:
- Of twee monitoren
- Of een monitor en de TV
gfo schreef op 13 October 2003 @ 16:33:
Met ati kun je met hydravision alles regelen :) (heet dat zo :X) maar dat werkt gewoon het zelfde ongeveer als nview :)
Leuk dat dat kan, maar kun je dan voor de topicstarten aangeven hoe je dat dan doet? Hij komt er - blijkens dit topic - niet helemaal uit ;)

/edit:

Voor de TS;
Neem anders eens een kijkje in een van de vele Radeon-topics. Hier het laatste deel:

-= Radeon Topic - Deel 68 =-

Succes! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Wok op 13-10-2003 17:13 . Reden: behulpzaam linkje toegevoegd :P ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• bobaphatt

bobaphatt

omelet DU fromage!

Topicstarter
nou, hopen dat er nog eens een betere versie van hydravision komt dan maar denk ik, Overigens gebruik ik opp dit moment voor de dualmonitoring het progje ULTRAMON, das een stuk handiger dan hydravision, vooral met de startbalkuitbreiding, maargoed, nog geen oplossing voor mn andere problemen,
Pagina: 1