[XP] Booten duurt lang, harde schijf niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn systeem ziet er (globaal) als volgt uit:

Western Digital 120 GB (C:\)
Maxtor 40 GB (D, E en F:\)

Ik heb windowsXP draaien op D:\. Als ik nu mijn pc opstart ziet mijn BIOS gewoon beide schijven. Geen probleem met kabels of iets dergelijks dus. Vervolgens krijg ik het scherm welk OS ik wil booten. (ik HAD ook op mijn c schijf een versie van winxp draaien, was echter een aantal maanden geleden, en ik heb er nooit problemen mee gehad dat ik er nu nog maar 1 heb.) Na het kiezen van een OS zou ik normaal het windows logo moeten zien met daaronder het balkje met blauwe blokjes erin... Het duurt echter1 minuut en 25 seconden voor ik dit te zien krijg. Daarna kan ik gewoon normaal verder booten. Als mijn systeem eenmaal opgestart is loopt het prima. Als ik echter in 'my computer' kijk, dan mis ik een harde schijf', namelijk mijn Western Digital (c:\)!

Als ik bij 'computer management' kijk, onder Storage, dan is hij niet te zien. Ik heb hem niet met Tweak-XP verborgen. Kijk ik echter op het Hardware tabblad als ik rechts-klik op mijn andere hard disk, dan staat de schijf gewoon in de lijst. (zie ook dit screenshot: http://home.hetnet.nl/~bartaalderink/screenshot.jpg).

Twee vragen:
-Wat kan ik doen om mijn systeem weer normaal te laten booten?
-Wat kan ik doen om mijn harde schijf weer zichtbaar te maken? Ik ben nogal gehecht aan de date die erop staat.

Nog wat aanvullende informatie:
MoBo: Abit NF7-S (rev 2.0)
CPU: AMD Athlon @ 2400 MHz
Geheugen: 512 MB RAM, pc3200, CAS2, 400MHz

Een laatste note: Als mijn pc eenmaal gestart is, en ik sluit af door middel van 'hibernate', dan start mijn pc wel gewoon binnen een seconde of 25 op.

Bedankt.
-Bart

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:36
Misschien is C:\ beveiligd en alleen toegankelijk vanuit de oude XP (die nu niet meer bestaat?). Kijk bijv. eens hoe een programma als Partition Magic jouw C:\ herkent.
Je zou ook de boot bestanden kunnen vernietigen en dan repareren met de XP-cd.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In een cmd, mountvol, en kijk of je er disk id's ziet die niet zijn toegewezen.

• Kurkentrekker
  • Niet online
Ik draai al een paar maaden zonder mijn oude systeem, en tot vandaag heb ik mijn schijf altijd gewoon kunnen benaderen. Ik ga eens aan de gang met Partition Magic, kijken of dat iets oplevert.

Als ik Mountvol draai dan zie ik ook geen c schijf...

[ Voor 14% gewijzigd door Kurkentrekker op 13-10-2003 02:00 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:19
Test de schijf eens in een andere pc?

[ Voor 60% gewijzigd door zetje01 op 13-10-2003 02:13 ]

• Kurkentrekker
  • Niet online
In een andere pc werkt de schijf gewoon. Ik heb de schijf namelijk uit mijn oude pc gehaald en in mijn nieuwe systeem gedaan, omdat ik mijn data niet kwijt wilde.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
stond er een OS op toen ie in die oude PC hing?

misschien dat dat problemen oplevert

Strava

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kurkentrekker schreef op 13 October 2003 @ 12:17:
In een andere pc werkt de schijf gewoon. Ik heb de schijf namelijk uit mijn oude pc gehaald en in mijn nieuwe systeem gedaan, omdat ik mijn data niet kwijt wilde.
Als je schijf in een andere PC is (en dus ontbreekt op jouw 1e PC), werkt het dan wel snel?

Verwijderd

Staan ze allebei op master? :x :p
Pagina: 1