VPN vertraagt dialup verbinding

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ben nog behoorlijk nieuw in de wereld van VPN, maar ik zit nu bij mijn ouders thuis, achter een 56k lijntje.
Om gebruik te kunnen maken van de radius server op school, heb ik een VPN opgezet vanaf hier. Natuurlijk niet al te snel, maar voor dit doeleinde voldoende.
Waar ik nu tegenaan loop is het volgende: Om de een of andere reden vertraagt de VPN verbinding mijn internet enorm. Zodanig dat ik voortdurend time-outs krijg bij websites.
Wat me opvalt is dat als ik bijvoorbeeld rondbrowse op GoT, dat de VPN verbinding dan simultaan actief is met de inbelverbinding (zit in windows, icoontjes lichten gelijktijdig op)

Ik weet niet of het mogelijk is, maar het lijkt mij bijna alsof ik nu via de gateway van de school internet ofzo.
Als ik namelijk kijk in het lijstje dat "IPConfig /all" me geeft, zie ik dat onder de VPN PPP verbinding ook de gateway in dat netwerk vermeld staat.
Bij m'n standaard inbelverbinding staat wel gewoon de goede gateway van m'n ISP.

Als ik de vpn verbinding afsluit zijn de problemen overigens meteen over.

Heeft iemand enig idee waar ik dit aan kan liggen en hoe ik dit oplos?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Use default gateway on remote network uitzetten, onder properties van je VPN, Network -> TCP/IP settings -> Advanced -> General.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
blackd schreef op 12 October 2003 @ 19:43:
Use default gateway on remote network uitzetten, onder properties van je VPN, Network -> TCP/IP settings -> Advanced -> General.
Aargh, dat ik daar nou overheen heb gekeken |:(

Bedankt :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©