One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Krijg ik nu een wasmachine
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Wil je dit echter niet, dan moet je het diafragma verder dicht zetten, en een langere sluitertijd nemen. Probleem is echter dat bij de meeste (relatief eenvoudige) digitale camera's, je dit niet, of moeilijk, in kunt stellen.
Very funny Scotty, now beam up my clothes
Verwijderd
Mja, hoewel niet elke camera volledig automatisch ingesteld kan worden, kan je bijna altijd wel een aperture priority setting ofzo gebruiken... Dan kan je iig het diafragma ver dichtschroevenProbleem is echter dat bij de meeste (relatief eenvoudige) digitale camera's, je dit niet, of moeilijk, in kunt stellen.
Dat wit is veel te wit, lijkt wel overbelicht, waardoor je nog een vertekening in de foto kan zien. (Ja ik heb een TFT, da's niet kleurecht en ja dat kan het ook wel eens zijn
Bericht hierboven
Ik merk erg vaak (m.u.v 5 of 6 MP camera's) dat de camera een beetje verdrinkt in de hoeveelheid informatie die aangeboden wordt. Met name goed verlichte&gedetaileerde delen van een compositie bevatten veel meer beeldinformatie dan de donkere delen en daar loopt de camera op stuk.
De bloem heeft dat ook. Het voorste deel is heel licht, is bovendien heel gedetailleerd en ziet er dus een beetje wazig uit.
zeg alsjeblieft niet dat het een 6MP camera betreft anders zit Yellowcube hier met z'n mooie theorie
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Origineel:

Overigens niet letten op de JPG artefacts, "theforumisdown.com" ondersteunt geen plaatjes >50 KB
En ja, ik weet dat er zat alternatieven zijn
[ Voor 66% gewijzigd door RobIII op 14-10-2003 01:27 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Waarbij dus geldt: hoe meer je inzoomt, hoe minder scherpte diepte, bij gelijk blijvend diafragma.Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 19:57:
Klopt, maar door een stap achteruit te doen en in te zoomen kan je dat compenseren.
Een beetje tricky is wel dat de meeste zoomobjectieven een diafragmaverloop hebben. Hoe meer ingezoomt, hoe groter het diafragma getal. Dat doet het effect dan weer (deels) te niet.
Great minds think alike!
meerdere plantjes dus.
Verder moet ik er als persoonlijke noot even aan toevoegen dat je de DOF blur (zo noem je dat bij 3d renderen
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
And we've got a winnerAtgast schreef op 14 October 2003 @ 17:25:
dit denk ik erop te zien:
[afbeelding]
meerdere plantjes dus.
Verder moet ik er als persoonlijke noot even aan toevoegen dat je de DOF blur (zo noem je dat bij 3d renderen) erg mooi hebt vastgelegd.
Sorry dat ik de rest zo voor de gek had gehouden, maar ik vind dat je met digitale foto's ook een zeer belangrijk aspect niet mag vergeten en dat is het digitaal bewerken.
Met analoge fotografie wordt er op proffesioneel niveau ook veel geretoucheerd. Als je bij digitale fotografie de mogelijkheid hebt, dan moet je deze ook gaan doen wanneer je wilt.
Dit was trouwens een foto dat ik had genomen toen ik eerst een digicam had. Na het retoucheren kreeg ik een hoop commentaar van "dit mag niet, want blablabla". Wie weet is deze instelling van mensen een beetje gewijzigd nu digicams zo ingeburgerd zijn.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Ik snap niet waarom mensen zo bekrompen kunnen doen, als jij het nodig vind om je foto digitaal te bewerken in welke hoedanigheid dan ook, is dat toch jouw keuze? Bovendien heb je ook nog zoiets als artistieke vrijheid.athlonkmf schreef op 14 October 2003 @ 18:10:
[...]
...
Dit was trouwens een foto dat ik had genomen toen ik eerst een digicam had. Na het retoucheren kreeg ik een hoop commentaar van "dit mag niet, want blablabla". Wie weet is deze instelling van mensen een beetje gewijzigd nu digicams zo ingeburgerd zijn.
Just my €0.02
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning