Toon posts:

Geen internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
khad wat probleempjes met mn pc, en heb dus ff alle kaarten losgemaakt en er terug ingedaan, behalve mn ethernet card ( intel 10/100 pro geval ), want ik heb
een Asus A7N8X-X moederbord, met ob lan, en ik dacht "mischien is die sneller"

Ik heb de kabel dus op de ob aangesloten, ethernet card eruit gehaald en mn pc opgestart. Toen ik in windows kwam, merkte ik dat ik geen internet meer had (ik heb de drivers geinstalleerd, en de oude verwijdert), ik heb alles geprobeerd, maar het lukte niet (firewall enzo uitgezet), ik heb dus mn ethernet card er weer ingedaan, maar ik kan nog steeds niet op internet.

Ik zie in de netwerk status venstertje dat mn kaart wel packets verzend, maar niks meer ontvangt.

Enig idee wat er mis is, want ik wil vanavond nog chattû > : (

btw: Ik heb windows xp

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 19:10 ]

• CHARTMEN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 18:08

CHARTMEN

CH@RTMEN

het zelfde probleem heb ik toevallig ook gehad, het lag toen simpel weg aan de verbindingssnelheid half/full duplex 10/100/1000 vooral de 1000 kan problemen opleveren

Verwijderd

tcp/ip protocol wel geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die kaart erin doe, dan herkent XP hem, installeert de drivers (dus ook de tcp/ip protocols enzo), en ik stel ook nog ff in welke workgroup ik zit...

Als ik start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig /renew , doe slaat ie vast... Hij ontvangt niks van de buitenwereld...

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
euhm de domste dingen eerst:
*lijkt je netwerkaart in ore in windows XP?
*heb je een IP-adres (DHCP waarschijnlijk???; controleer ff met "ipconfig " op de command line
*hoe lang is het geleden? Sommige providers (oa het Belgische Telenet) geven een IP/DHCP-lease aan 1 MAC-adres (hardware adres van een kaart, uniek) voor een bepaalde periode (vaak een hele tijd (6u bijv)), tijdens die periode met een ander MAC adres online proberen gaan lukt dus niet vanwege geen ip-adres... dus wachten tot de lease voorbij is, dan opnieuw proberen...
*staan diengen als proxy enzo nog ok?

edit: ik las net je antwoord; lijkt mij Telenet achtig geval (zie hierboven)

[ Voor 12% gewijzigd door the_stickie op 12-10-2003 19:30 ]

Verwijderd

staat je modem eigenlijk wel online? Als ie nl offline is (bv gebruikersnaam eruit) dan kan je geloof ik nl wel bitjes verzenden(dood hol) maar niet ontvangen.

Wat voor modem heb je?

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:36
The_Stickie schreef op 12 October 2003 @ 19:27:
......
*hoe lang is het geleden? Sommige providers (oa het Belgische Telenet) geven een IP/DHCP-lease aan 1 MAC-adres (hardware adres van een kaart, uniek) voor een bepaalde periode (vaak een hele tijd (6u bijv)), tijdens die periode met een ander MAC adres online proberen gaan lukt dus niet vanwege geen ip-adres... dus wachten tot de lease voorbij is, dan opnieuw proberen...
edit: ik las net je antwoord; lijkt mij Telenet achtig geval (zie hierboven)
Hmm ik heb hier ook telenet en ik kan simpel door even (5 sec) de kabel uit de modem te halen gewoon een andere pc aansluiten hoor. En bij andere telenet klanten (die met een ouder type modem werken) kan ik gewoon dmv een ipconfig /release command een andere pc aansluiten. 8)

Emperor-Baal ik zou anders gewoon eens even de stroom van de modem afhalen hier werkt dan alles goed :) (soort van reset)

[ Voor 8% gewijzigd door siskos op 12-10-2003 21:51 . Reden: typos :'( ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kabel van Okem, via de Piperider...

Mn andere twee pc's kunnen wel op internet (anders zou ik hier niet kunnen posten) en de instellingen van alle drie de pc's zijn hetzelfde...

Misschien moet ik morgen wel ff kijken wat het is (kan lease zijn), want volgens mij leased okem heel vaak

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
@ Siskos; vreemd hier werkt dat dus ECHT niet: een ander MAC adres kan gewoon géén IP-adres krijgen tijdens de lease: dus moet je wel wachten... (is soort beveiliging tegen multi-pc gebruik van 1 account)

@emperor-baal: als je met meerdere pc's aan het internet hangt is het lease probleem uit te sluiten als oorzaak... Hoe hangen al die pc's op internet? Via een routertje?
Heb je al gecontroleerd in winxp of alles op "automatisch verkrijgen" staat..

Verwijderd

Topicstarter
@stickie, ik heb alles ingesteld hoe het moet (ip via dhcp enzo) maar ik krijg gewoon geen ip toegewezen, op mn andere pc's dus wel (via dhcp),

ff hoe alles zit:

Piperider -> Hub -> 3 pc's

alles deed het, totdat ik ff van netwerkcard ( card -> ob -> card ) wisselde
Pagina: 1