Computer Beveiliging

Pagina: 1
Acties:

• alushin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 07:03
Aller eerst sorry voor de onduidelijke titel ik wist niet wat ik er van moest maken.

Ik heb een vraag, bij een vriend van me is er pas ingebroken. daarbij is zijn pc en een aantal andere dingen mee genomen, nou dacht ik zou het niet mogelijk zijn om in de bios een aanpassing te doen die een ping doet naar een extern netwerk zodra hij op internet komt waardoor je kan zien onder welk ip of op welke plaats je computer het laatst is geweest.

het klinkt nogal raar maar zoiets wordt er ook bij brommers gedaan...

misschien ben ik iets of wat onduidelijk maar in uitleggen ben ik nooit goed geweest :Y)

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Tja, ik heb bevoorbeeld op mijn linux bak een scriptje dat automatisch het IP adres dat de computer toegewezen krijgt als 'm op internet gaat naar een logfile schrijft op een ftp server.
Mijn manier om m'n linux terug te vinden op het wereldwijde web (dynamisch ip :( ).
Op een windows bak moet zoiets ook wel te regelen zijn.
Ik begrijp wel niet wat een ping zou kunnen doen op dat vlak ...
En stel dat je computer gestolen is en je ziet dat 'm op internet zit met een bepaalde ip,
weet je echt nog niet veel meer. Hoogstens bij welke ISP de dader zit.
Je kunt dan natuurlijk wel naar de politie stappen, en die kunnen dan de ISP dwingen om de adresgegevens te geven die bij dat IP adres hoort (ja toch hé? rechtsstudenten?).
Dus ik veronderstel dat dat wel zou kunnen werken...
Maar er moet toch wel een betere manier zijn. Iemand betere ideeen?

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Deze mensen hebben precies de software die je zoekt gemaakt.

http://www.pcphonehome.com/

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> SA

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• alushin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 07:03
ja dat klopt maar ik had irc erop geinstalleerd die automatish in windows opstart en naar een server gaat. maar als iemand windows eraf gooit heb je daar niks aan daarom wou ik dit met de bios doen

• efan
  • Niet online
pingen vanuit je bios lijkt me niet echt een mogelijkheid(?), maar dat pcphonehome is wel leuk bedacht ja :) iemand enig idee hoe je een .eml file (via mapje "opstarten") verstuurd krijgt i.p.v. geopend?

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ido schreef op 12 October 2003 @ 20:05:
iemand enig idee hoe je een .eml file (via mapje "opstarten") verstuurd krijgt i.p.v. geopend?
http://www.interlog.com/~tcharron/blat.html

• efan
  • Niet online
je linkje werkt niet. enig idee waar ik het dan kan vinden?
Pagina: 1