5.1 geluid uit mijn PS2. Wat is de beste oplossing?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Topicstarter
Ik wil graag met 5.1 geluid mijn DVD's bekijken, games spelen (op PS2 maar misschien ook op PC, die het ondersteunen).

Er zijn een aantal mogelijkheden, maar misschien dat iemand mij kan overtuigen wat de beste is.

Hoe heb ik kwalitatief de beste oplossing voor het minste geld?

1. Creative 5500D setje met eigen decoder aan de sluiten op digitale uitgang PS2 Prijs €150.-

2. Goedkoop Home cinema setje om met 5.1 geluid mijn DVDs te bekijken, met als nadeel dat ik mijn PS2-games niet met surround kan spelen. (Niet zo'n grote ramp omdat niet veel games dit ondersteunen). Prijs €200,-

3. (ik weet niet of dit mogelijk is) 5.1 geluidskaart met daarop 5.1 speakerset (bijv. logitech Z640 oid) en hierop via digitale ingang mijn PS2 aansluiten. Ik heb dus geen idee of dit gaat werken. Welke geluidskaart kan ik hiervoor het beste nemen?
Prijs speakers €80,-
Prijs geluidskaart (??) tussen €30,- en €80.-
Optische kabel PS2 naar PC Prijs Geen idee

Graag zou ik eventuele tips e.d. ontvangen wat mijn keuze makkelijker zou kunnen maken.

N.B. Ik wil proberen benen de €200,- te blijven

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 21:39
het enige digitale geluid wat je uit je ps2 kan krijgen is via optical out. Ik weet niet hoe ver dat mag zijn, anders had ik hem gewoon gelinkt met een geluidskaart met optical in. Daar een speaker set aan en gaan. Misschien had je je vraag ook kunnen stellen in Het grote PS2 topic - Part II en niet hier, want dit is voor internet en telefonie

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

je kan gewoon het beste voor optie 2 gaan, maar dan wel een setje kopen dat een digitale ingang heeft. Optie 3 kan niet, optie 1 kan wel. Maar dat moet je zelf beslissen.
In elk geval kan je een PS2 ook op zo'n geintegreerd setje aansluiten als zo'n setje maar een optische ingang heeft

offtopic:
Ik zie niet wat een AV vraag in een "groot" topic moet eerlijk gezegd, dan kan niemand die vraag terugvinden.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 12-10-2003 18:36 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
heb het topic ook al even in AV gezet. had niet helemaal door dat ie bij internet/telefonie stond. kan wat bij betreft wel een slotje op of gemoved worden.

edit:
ok andere is al gesloten, word al gemoden. tnx!0
In elk geval kan je een PS2 ook op zo'n geintegreerd setje aansluiten als zo'n setje maar een optische ingang heeft
Das een beetje het probleem. Heb geen setje gevonden wat binnen het budget ligt met een optische ingang.

[ Voor 10% gewijzigd door Shiver23 op 12-10-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dan moet je zelf je keus maken. Ik kan niet ruiken wat jij mooier vindt klinken. Optie 3 kan nain elk geval helaars niet.

[ Voor 34% gewijzigd door JvS op 12-10-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Mooier klinken is ook niet erg aan de orde. Ik weet best dat ik voor dit bedrag geen megakwaliteit kan verwachten.

Maar hoezo is het niet mogelijk om via optical out-ps2 naar optical-in PC het geluid in 5.1 uit de speakers te krijgen? decoden kan niet op die manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> AV

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Ik heb zelf het liefst dat ik mijn PS2 op optical in van een geluidkaart aansluit en deze doorlus naar een 5.1 setje.

Ik heb nog nergens een antwoord kunnen vinden.

Als dit kan, welke geluidskaart zou dit dan kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee dat doen in principe de drivers van een geluidskaart, dan moet het signaal dus via de PCI bus binnenkomen als gedecode losse kanalen, niet als AC3 signaal. Een geluidskaart werkt niet als hardwarematige AC3 decoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Hmmm, ok. Das dan jammer

Weet hier iemand dan een goedkoop home cinema systeem met digitale ingang?
Ik heb al heel wat van die setjes langs zien komen op internet, maar nog geen eentje kunnen vinden met digitale ingang. Althans, niet binnen mijn budget. (tot ongeveer 300 euro)
Ik heb op het forum al wel gezocht, maar de antwoorden die ik vind gaan over setjes die minstens 2x zo duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de Logitech Z 680 kopen man. Hij is super en je kan er alles op aansluiten.
BTW TOOOOOOOOOOOPGELUID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Als jij 200 euro bijlegt vind ik dat ook een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Is een maandje doorsparen geen optie? voor 450EUR heb je al een "redelijk" home cinema setje van bijvoorbeeld pioneer. krijg je er nog een dvd speler bij ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Ja maar die heb ik dus al in mijn PS2 zitten. Daar hoef ik het niet voor te doen.
Home cinema setje wil ik best hebben. Het is niet het geval dat ik het geld niet heb voor een duurdere set. Ik wil het er gewoon niet voor uitgeven.

Waar ik eigenlijk nu dus naar op zoek ben is of een setje aktieve speakers met eigen decoder zoals die creative 5500D, maar dan iets betere kwaliteit en meer dan 2 watt.
Of anders een complete home cinema set die een digitale ingang heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Shiver23 op 13-10-2003 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Heb een beetje gekeken en komt er toch wel op neer dat ik beter iets meer geld uit kan geven.

Zal ik toch moeten kiezen tussen een Logitech Z680 setje of een home cinema setje met digitale ingang?
Is die Z680 echt zo goed als Tjeu zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Logitech Z680 schijnt wel ultiem te zijn voor dit soort doeleinden :)
En als je enige eis is dat je het nodig hebt voor je Playstation2 + dvdtjes kijken via je Playstation 2 is het een hele goede keuze lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
De Soundblaster Audigy Platinum heeft aan de voorkant een optische ingang waarop je je PS2 kan aansluiten. Je kan dan DVD's met dolby 5.1 door je geluidskaart laten decoden (dit doet de Audigy op driverniveau). De Audigy ondersteunt helaas geen DTS decoding, dus bij spellen moet je het met stereo doen, maar je geeft zelf al aan dat surround in PS2 games zeldzaam is.

Voor de speakers, je budget is wat krap... dan maar een goedkoop setje met ingebouwde decoder, zoals de DTT3500 of 5500 inderdaad.

edit: De soundblaster Audigy Platinum EX is met €132 inmiddels goedkoper dan de Audigy Platinum, en kost je geen 5,25"bay.

[ Voor 13% gewijzigd door Soepster op 13-10-2003 12:05 ]

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
De Soundblaster Audigy Platinum heeft aan de voorkant een optische ingang waarop je je PS2 kan aansluiten. Je kan dan DVD's met dolby 5.1 door je geluidskaart laten decoden (dit doet de Audigy op driverniveau). De Audigy ondersteunt helaas geen DTS decoding, dus bij spellen moet je het met stereo doen, maar je geeft zelf al aan dat surround in PS2 games zeldzaam is.
Dus dit kan wel?
Hoor van anderen weer dat dit niet kan.

Zou graag van iemand horen die dit voor elkaar heeft gekregen, voordat ik allemaal apparatuur in huis haal, wat niet doet wat ik wil dat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Shiver23 schreef op 13 October 2003 @ 13:15:
[...]

Dus dit kan wel?
Hoor van anderen weer dat dit niet kan.

Zou graag van iemand horen die dit voor elkaar heeft gekregen, voordat ik allemaal apparatuur in huis haal, wat niet doet wat ik wil dat het doet.
Als ik m'n DVD speler via coax aansluit op de voorkant van de Audigy Platinum, decode m'n PC het Dolby 5.1 geluid.
De optische aansluiting aan de voorkant doet als het goed is precies hetzelfde als de coax aansluiting- de specificaties van de Audigy zegen ook gewoon: Dolby Digital decoding via SPDIF input.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Hmm, lastig, lastig.

Ik kan dus: Een logitech Z-680 set halen. € 350
Een home cinema setje met digitale ingang € ???
Een SB Audigy EX en een leuk setje 5.1 speaker. (Z 640? of is dat niets) €135 + €??? voor speakers.

Ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 01:59
Ik zou voor deze gaan:

http://www.fujitsu-siemen...ipherals/soundbird.html#, bovenste model.

2 jaar geleden kocht ik deze (ouder model):
Afbeeldingslocatie: http://www.kinodomowe.idg.pl/grafika/2002/4/16/12.gif
Prima voor gamen en een dvdtje maar niet voor audio cd's

Specs:
3x analoog in
1x optisch in
1x coaxiaal in

watt: geen idee, hard genoeg voor GT3(4 :D)

Keuze tussen Dolby Digital/Dolby Surround/Stereo

Afzonderlijke geluidsniveau per speaker instelling

update/

nieuwe model ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://zendamateur.2dehands.nl/fotos/3448685.jpg

Specs:

Power Amplifier
Output Power (RMS)100 watt
Frequency Response 20 Hz tot 20 kHz
Total Harmonic Distortion 0.1 kHz, 1W
Digital Decoder
Audio Mode Support Dolby Digital, Dolby Pro logic, Stereo
Input Connections
Digital Audio In S/PDIF Fiber Optic en Coax
Analog Video In voor Digital RCA composite video
Analog A/V1 & A/V2 In RCA - Audio links/rechts & Video
Power In 3505B AC Inlet Socket
Output Connections
Speaker Output RCA - Front speaker links/rechts
RCA - Subwoofer
RCA - Center speaker
RCA - Rear Surround left/right
Composite Video Out RCA
Front Control Buttons Power, Test, Mute, Input Mode, Audio Mode, Clock, Volume Up/Down, Adjust Up/Down LCD Display Panel
Functions Input Mode (Digital In, Analog A/V1 In, Analog A/V2 In) Audio Mode (Dolby Digital, Dolby Pro logic, Stereo)Clock, Volume AC Power Input 100 - 240 VAC @ 50/60 Hz (schakelaar)

SPEAKERS Subwoofer>
Output Power (RMS) 30 watt
Frequency Range 50-250 Hz
Driver Dimensions 5 1/4 inch Conical
Impedance 4 Ohm
Connector - Cable / Length RCA, 16 feet
Satellite Speakers Front L/R, Center, Rear Surround SL/SR
Output Power(RMS) 12 watt
Frequency Range 250-20 kHz
Driver Dimensions 2 inch
Impedance 4 Ohm
Connector / Cable Length RCA, 22 feet, plus 16 voet verlengkabel voor rear-surround speakers
Afstandbediening
Buttons Power, Test, Mute, Input Mode, Audio Mode, Clock, Balance, Volume Up/Down, Adjust Up/Down

Kosten: 200 euro :D

link:
http://zendamateur.2dehan...ml?user=geertreijnen&ses=

Iets boven het midden

[ Voor 99% gewijzigd door vacuumcleaner op 13-10-2003 15:14 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Staat niets gelijkwaardigs meer op de site. Heb je een typenummer?

Hmm, ziet er eerlijk gezegd wel erg cheap uit.
Als ik iets wil hebben wat een beetje kwaliteit heeft, dan moet ik gewoon maar wat meer geld uitgeven.

[ Voor 55% gewijzigd door Shiver23 op 13-10-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 01:59
Shiver23 schreef op 13 oktober 2003 @ 15:13:
Staat niets gelijkwaardigs meer op de site. Heb je een typenummer?
Kep mijn post geupdate :)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:47
Of de Logitech z-640, zit al zo'n omzetter bij voor consoles. En geeft goed geluid voor weinig geld. (nu maar 70 euro!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Omzetter? Z-640 heeft geen decoder, dus dat kan nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Ben net even de stad in geweest en heb een sony home cinema setje gevonden. 300 euro met optical in.

heb even geluisterd maar ben nogal erg teleurgesteld. Wat klinkt dat bedroevend slecht zeg. Ontzettend blikkerig geluid en het lijkt net of het geluid altijd te hard staat, ontzettende krakende hoge tonen.
Waarom ben ik zo veeleisend en heb ik zo weinig geld? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Creative Inspire 5.1 5500 Digital setje erop en ik moet zeggen dat ik daar goed tevreden over ben voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Ik zou m zou graag een x willen horen, maar hij is nergens op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voila, een miskoop gedaan. Had je de z680 gekocht dan was je me nu aan het aanbidden. Ik zweer het, de set is super (voor alle doeleinden) Check ff de topic over die LOgitech z series, enkel lof over de z680 (ook van mij dus)
350 euro en je hebt hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Ik begrijp dit ook even niet , een Z680 kost maar een euro of 60 meer dan de set die je nu hebt gekocht, hij decode Dolby Pro Logic II (wat steeds meer spellen gaan ondersteunen op de PS2, ook op de Gamecube, en wat ook handig is met een TV kaart als je films kijkt) DD én DTS, en hij heeft een betere subwoofer. Breng die Sony terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Hehe, ik heb die Sony nog niet gekocht. Heb in de winkel geluisterd en kwam er daar achter dat ie zo slecht was.
Heb nog niets beslist.

Heb nog 1 vraagje eigenlijk.
Als ik een divx op mijn PC kijk met AC3 kan ik dan via de optical out van mijn geluidskaart ook DD geluid krijgen over de speakers, ondanks dat mijn geluidskaart een DMX xfire 1024 is, dus geen 5.1 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ja, als je een set hebt, die AC3 signaal hardwarematig kan decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Met die Z-680 (of 5500) moet dat dus kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
een Z680 kost maar een euro of 60 meer dan de set die je nu hebt gekocht, hij decode Dolby Pro Logic II
Prologic2 is een wassen neus. :(
Het dient enkel om wat surround-gevoel aan een stereo-signaal te geven. Niet echt een belangrijke toevoeging imho. :(

Voor 100 euro had je destijds bij Correct een Yamaha RPU400 homecinema versterker met DD/DTS. Voor 150-200 moeten er dan wel wat leuke speakers bij te vinden zijn die al die Logitech-prut overtreffen.

*_bas_ is geen Logitech fan. Een fatsoenlijke speakerset hoeft geen 250-600 gulden te kosten.

[ Voor 36% gewijzigd door -=bas=- op 14-10-2003 09:52 ]

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Dolby Pro Logic II is wel een heel stuk beter dan de 1e versie.
Anyway is die post van vacuumcleaner wel erg leuk! , gewoon lekker via die optische uitgang, en naar dat setje toe. Lijkt mij prima.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Heb even rondgekeken, maar voor speakers ben ik dan ongeveer 250 euro kwijt. En dan nog een DD receiver die van minimaal 200 euro.
Samen toch 100 euro duurder dan een Z-680, wat ik eigenlijk al een beetje duur vind.

Heb geregeld dat ik vanmiddag ergens Creative 5500 setje kan checken. Ben benieuwd.

[ Voor 17% gewijzigd door Shiver23 op 14-10-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
_bas_ schreef op 14 October 2003 @ 09:49:
[...]

Prologic2 is een wassen neus. :(
Het dient enkel om wat surround-gevoel aan een stereo-signaal te geven. Niet echt een belangrijke toevoeging imho. :(
Heb je wel eens Gamecube spellen met Pro Logic II gehoord? Het verschil met DD is maar moeilijk te horen hoor.
En, heb je wel eens film gehoord met Dolby Pro Logic 1? Je hoort de helicopters echt van de achterste naar de voorste speakers zoeven. Pro logic II is nog stukken beter.

Je moet er geen muziek mee willen luisteren, het is bedoeld voor films op TV of DVD's die dolby surround zijn geencodeerd (the X -files bijvoorbeeld) en voor Gamecube en PSII spellen die ermee zijn geencodeerd. Het geeft niet alleen een surround-"gevoel" , maar echte surround effecten.

[ Voor 4% gewijzigd door Soepster op 14-10-2003 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Dolby pro II heeft ipv 1 mono kanaal achter (verspreid over 2 speakers) een stereo kanaal net als met dolby digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK zeg je, de cube in connectie met de z680 is superrrrrrr (voor met de games die DPL2 ondersteunen => zoals soul calibur 2. Man waaaaaat een topgeluid heeft die game zeg)
Shiver23, ik zeg gewoon, haal die z680, voor 400 euro heb je TOPGELUID+ decoder hij kan alles) (wat anders apart ook 200 euro kost)
Halen die set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
schop?

schop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
:? Schop :?
Misschien nog iets wat je wilt weten?

Ik blijf er toch bij dat DolbyPrologic2 het niet haalt bij DD en DTS.
Het blijft gewoon het oppoetsen van een dolyprologic signaal.
En bovendien zijn de versterkers ervoor nogal erg duur vind ik persoonlijk.

Maar iets is beter dan niets dus misschien dat het idd bij de GC een hele verbetering is. :)

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Beetje receiver met DD en DTS doet ook wel DPL II hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Ben inmiddels beetje bezig met hier en daar kijken. Cambrigde dtt 2500 voor 100 euro, Creative 5700 voor 160 euro.
Maar goed, blijft de vraag of ik dan iets heb wat ook nog een beetje klinkt....
Mja, ik zie het allemaal wel. Zal uiteindelijk wel een Z-680 worden mezelf kennende....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
_bas_ schreef op 16 October 2003 @ 15:44:
[...]

:? Schop :?
Misschien nog iets wat je wilt weten?

Ik blijf er toch bij dat DolbyPrologic2 het niet haalt bij DD en DTS.
Het blijft gewoon het oppoetsen van een dolyprologic signaal.
En bovendien zijn de versterkers ervoor nogal erg duur vind ik persoonlijk.

Maar iets is beter dan niets dus misschien dat het idd bij de GC een hele verbetering is. :)
Vrijwel iedere receiver die je nu in de winkel kunt kopen komt met gratis DPLII. Ik heb onlangs een receiver gehaald en ben daarvoor ontzettend veel receivers langsgeweest, DPLII is gewoon standaard uitrusting geworden.

Maar dit is geen DPLII discussie topic

Aangezien deze meneer shiver een PS2 heeft , waarvoor steeds meer spellen met DPLII gecodeerd uitkomen, moet meneer Shiver maar overwegen hoeveel waarde hij aan surround is PS2 games hecht!

Ik weet niet precies wat je nog wilt weten trouwens... ?

Overigens, ben je niet gewoon beter af met een DVD speler in je computer? Het is me niet helemaal duidelijk of je de PC of de PS2 gaat gebruiken om DVD's mee te kijken.
Als je een PC-DVD speler gebruikt kun je je computer gewoon Dolby en DTS laten decoden- dat kan met elke 5.1 geluidskaart en speakers. Dan maar geen surround uit je PS2.

[ Voor 34% gewijzigd door Soepster op 16-10-2003 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Maar dan moet ik dus een 5.1 geluidskaart en speakers en een DVD-speler halen voor in mijn PC. En dat is weer een stukkie duurder dan een Speakersetje met decoder.

Maar ik ben op zich wel verder geholpen. Moet gewoon zelf even goed kijken wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de inspire 5500 heeft EN een digitale ingang EN kan ac3 (dobly pro logic in de minder digitale wereld) netjes hardwarematig omzetten. Dus gewoon dat bakjes derop plaatsen, ff met optische kabel mutsen en dan heeft je ps/2 lekker 5.1 geluid.

ps : spijtig genoeg heeft mijn moddeletjes te campen met een brakke stroomkabel, dus zit ik hier maar te wachten op mijn 5.1 geluid :'(
Pagina: 1