Toon posts:

Bij opstarten alleen beeld op tv out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel verteld het al een beetje, bij het opstarten heb ik alleen beeld op mijn tv-out. Het probleem is dus dat wanneer ik in de bios wil klooien, dat ik dan mijn tv aan moet gooien.
In de instellingen staat onder weergaves de tv-out gewoon uit.

Het gaat hierbij om een Club3d radeon 9700np, met een 17inch Dell tft scherm en een breedbeeld aan de tv out met een winxp prof installatie.

Ik heb al in de tv-out faq gekeken en in de search gezocht, maar ik kom er niet echt uit.

Heeft iemand een ideetje?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:20

strandbal

Was het maar zo'n feest.

En als je de tv-out afkoppelt tijdens 't booten? Krijg je dan wel beeld op je TFT?

Heb je je TFT op de analoge of de DVI aansluiting zitten?

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
strandbal schreef op 12 October 2003 @ 18:26:
En als je de tv-out afkoppelt tijdens 't booten? Krijg je dan wel beeld op je TFT?

Heb je je TFT op de analoge of de DVI aansluiting zitten?
Ik heb dat even getest, als ik de tv-out kabel er uit heb doet ie het wel.. Maar om die nou elke keer eruit te trekken als ik in de bios wil spelen is ook een beetje irritant.

Ik heb de TFT trouwens op de analoge uitgang (zit daar verschil in als ik die op de dvi gooi dan?

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Mijn kaart pakt m'n analoge aansluiting eerst, dan m'n tv-out, dan m'n DVI... Dus vandaar dat ik het vroeg. Probeer 'm eens (als het kan) op je DVI te gooien? Wie weet maakt het uit...

Verwijderd

Topicstarter
strandbal schreef op 12 October 2003 @ 18:33:
Mijn kaart pakt m'n analoge aansluiting eerst, dan m'n tv-out, dan m'n DVI... Dus vandaar dat ik het vroeg. Probeer 'm eens (als het kan) op je DVI te gooien? Wie weet maakt het uit...
Ik heb geen DVI kabeltje, kan je die volgorde niet beïnvloeden dan? Net als bij het opstarten in de bios, first boot device ed?

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Softwarematisch wel, maar daar heb je alleen iets aan als je in je OS zit... Ik zou niet weten hoe je die hardwarematisch zou kunnen vastleggen, sorry.

Laatste idee... Misschien de nieuwste bios in je videokaart flashen? Heeft bij mij weleens het een en ander verholpen...

Verwijderd

Topicstarter
strandbal schreef op 12 October 2003 @ 18:39:
Softwarematisch wel, maar daar heb je alleen iets aan als je in je OS zit... Ik zou niet weten hoe je die hardwarematisch zou kunnen vastleggen, sorry.

Laatste idee... Misschien de nieuwste bios in je videokaart flashen? Heeft bij mij weleens het een en ander verholpen...
Ik heb er al een andere bios in zitten, eentje die me wel toelaat om te overclocken. Het probleem is daarmee niet gekomen noch verdwenen. Dus ik denk niet dat daar het punt ligt.
Toch bedankt voor je tips tot zover ;)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 18:42:
[...]

Ik heb er al een andere bios in zitten, eentje die me wel toelaat om te overclocken. Het probleem is daarmee niet gekomen noch verdwenen. Dus ik denk niet dat daar het punt ligt.
Toch bedankt voor je tips tot zover ;)
Denk dat je daar ff een denkfout maakt. Ik heb exact 'tzelfde als jij (alleen ik trek wel fijn m'n tv-out kabeltje eruit als ik beeld wil hebben) maar dat komt door de BIOS.
De oude BIOS (origineel) staat ingesteld op europese waarden, er zit ergens een verschil in met die BIOS die overclocken toestaat waardoor ie eerst beeld geeft op TV ipv eerst op de monitor aansluiting. Als je trugflasht naar 't origineel zal ie 't weer doen, maar doe je dat niet dat houd je dit probleem. Maar net wat je wilt. 't Ligt in ieder geval wel aan de BIOS.

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
jotheman schreef op 12 October 2003 @ 18:47:
[...]

Denk dat je daar ff een denkfout maakt. Ik heb exact 'tzelfde als jij (alleen ik trek wel fijn m'n tv-out kabeltje eruit als ik beeld wil hebben) maar dat komt door de BIOS.
De oude BIOS (origineel) staat ingesteld op europese waarden, er zit ergens een verschil in met die BIOS die overclocken toestaat waardoor ie eerst beeld geeft op TV ipv eerst op de monitor aansluiting. Als je trugflasht naar 't origineel zal ie 't weer doen, maar doe je dat niet dat houd je dit probleem. Maar net wat je wilt. 't Ligt in ieder geval wel aan de BIOS.
Hoe komt het dan dat ik hetzelfde probleem met die oude bios ook had?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 18:49:
[...]

Hoe komt het dan dat ik hetzelfde probleem met die oude bios ook had?
Flash maar eens de originele Club3D BIOS erin, wedden dat ie 't dan doet. Lijkt me sterk dat ie 'tzelfde vroeger ook deed, in ieder geval niet met de originele BIOS, lijkt me héél sterk...
Ik heb 'tzelfde dus maar met 'n Sapphire kaart, ook gewoon 9700np.

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik had eerst geen tijd, dus heb het net even geprobeerd. Het probleem blijft echter bestaan met een andere bios. Jammer genoeg.
Pagina: 1