Toon posts:

RedHat 9 Installatie problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows 2003 Server.

VMWare 4 Workstation geinstalleerd.

PC is AMD 1800+, MSI mobo, plenty geheugen, alles loopt altijd soepel...

VMWare opgestart, nieuw virtual machine voor linux... redhat 9 gedownload van surfnet. workstation installatie gekozen, alles verder default... cd 1 prima... tijdens cd 2 loopt hij vast op het pakket xpdf

op redhat en vmware sites niks te vinden

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 11:03 . Reden: Images uit post verwijderd, stonden niet langer op server ]

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:48

Lancer

What the......

Na; boodschap lijkt me duidelijk. ISO's geverified met de bijgeleverde tool? (vraagt ie zelfs bij de install). Lijkt me dat de CD gaar is.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de cd nog een keer gebrand. zelfde probleem

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

ISO mounten ipv CD mounten?

[ Voor 25% gewijzigd door Bergen op 12-10-2003 18:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 12 October 2003 @ 18:33:
ISO mounten ipv CD mounten?
Ik mount niks, fysieke cd erin

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

CD2 die mis gaat. Daar hoor ik meer mensen over klagen.
Is een ftp installie een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Lancer schreef op 12 October 2003 @ 18:29:
Na; boodschap lijkt me duidelijk. ISO's geverified met de bijgeleverde tool? (vraagt ie zelfs bij de install). Lijkt me dat de CD gaar is.
Ik ga installatie opnieuw uitvoeren en zal alle drie de cd's checken... maar tijdens branden van ISO geen problemen (NERO + lite-on 40x12x48)

Verwijderd

Topicstarter
bakkerl schreef op 12 oktober 2003 @ 18:40:
CD2 die mis gaat. Daar hoor ik meer mensen over klagen.
Is een ftp installie een oplossing?
Weet je toevallig exacte pakket waar het fout gaat?

Ik ga nu eerste alle drie de cd's testen en als het dan nog steeds fout ga zal ik netwerk installatie proberen

Verwijderd

netwerkinstall is best prettig (een iso downen duurt minstens evenlang)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 18:37:
[...]

Ik mount niks, fysieke cd erin
Precies, dus ik bedoel: je kunt ook een ISO mounten, dat gaat sneller en dan zit je ook niet met foutjes-op-de-cd! :)

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:48

Lancer

What the......

in dit geval is de ISO image zelf gaar denk ik.....

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 12 October 2003 @ 18:55:
[...]
Precies, dus ik bedoel: je kunt ook een ISO mounten, dat gaat sneller en dan zit je ook niet met foutjes-op-de-cd! :)
Ah oke, ik zie die optie nu ook in vmware.

en inderdaad tijdens checken van cd2 gaf hij een error. Ik was in de veronderstelling dat als een cd goed gebrand was zonder error's in nero, dat hij verder ook goed zou zijn.

Verwijderd

kzou ff md5summer gebruiken ;) dan weet je zo ofdat je hem beter ff opnieuw kunt downen...

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:59

Backspace-NL

New and Improved!

Is een probleem wat bekend is onder VMware. Je zou of onder de legacy mode kunnen draaien of even kijken op de volgende link om het issue op te lossen:

VMware Knowledge Base

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je de beschikking hebt over een nfs-server, zou ik de inhoud van alle cd's op die machine zetten. Daarna booten van cd en op de bootprompt intikken: linux askmethod. Daarna kiezen voor nfs. Vele malen sneller dan via de cd's en handig voor 'later' :)

Redhat heeft hier overigens ook een tutorial voor geschreven.

Verwijderd

Topicstarter
Sixkiller schreef op 12 oktober 2003 @ 19:25:
Is een probleem wat bekend is onder VMware. Je zou of onder de legacy mode kunnen draaien of even kijken op de volgende link om het issue op te lossen:

VMware Knowledge Base
Ja dit is mijn exacte probleem. Ik kon deze niet vinden met zoeken op vmware.com met keywords redhat 9.

Ik heb het probleem opgelost door de .iso bestanden te mounten in de virtual machine. Dan werkt het perfect.

Verwijderd

weet iemand of ik alle 3 de cd's nodig heb voor een standaard installatie? Of heb ik aan cd1 voldoende?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:50

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Voor een standaard install heb je inderdaad alle 3 de CD's nodig. Maar moet je daar nu een topic van 6 maanden oud omhoog kicken :?

Suc6.
Pagina: 1