Toon posts:

Overstap P3 naar Athlon -> I need some help!

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik wil nu wel eens een keer de Athlon uit proberen. Waar moet ik op letten? Qua HD, Videokaart, TV kaart, Scsi-kaart, etc.
Wat zijn absoluut de belangrijkste punten waarop ik moet letten?
En welk moederbord is op dit moment het beste om er een overgeclockte Athlon in te proppen?

Bvd.
Greetz,

Myst_

Verwijderd

Een van de belangrijkste dingen die ik tot nu toe weet is, dat het bij veel moederborden het heel belangrijk is welke voeding je gebruikt (afhankelijk per tower)

welk moederbord er op dit moment voor handen is ?? die het meest geschikt is voor overklokken geen idee.

je zou even kunnen kijken bij : www.tweakers.net of www.anandtech.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Bigtower met een 300W voeding erin.
Is MSI een goed moederbord? En kan alles erop?

Verwijderd

De MSI 6167 is een perfect moederbordje.
ZOrg wel dat je een voeding van minimaal 250 watt in je tower hangt. Zeker als je veel dingen in je computer hebt hangen zoals een Asus v6600. Deze vreet stroom.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aardig wat in mŽn tower hangen op dit moment:
Plextor cd-rom
Plextor writer
Scsi Quantum Atlas
DVD
IDE writer
ATA66 HD
ATA33 HD
V3800Ultra Deluxe
TV kaart
Scsi-kaart
Dvd decoder kaart
Maxisound ISIS geluidskaart
En een stelletje koelers

Zou die MSI het allemaal houden onder 300W voeding??
Verder heb ik 2x128MB Pc100 erin zitten, kan ik beter Pc133 nemen?? Of niet?

Bvd.

Verwijderd

Hoi, volgens mij kun je in plaats van MSI beter een BioStar mobo nemen. Kijk maar eens op corum.nl. Daar verkopen ze overklokte Athlon systemen, maar gebruiken ze al een tijdje BioStar moederborden in plaats van MSI moederborden, omdat dat BioStar moederbord stabieler is. Zeker met de hoeveelheid hardware zou ik niet voor de MSI gaan. In de computer-totaal van jan. 2000 staat een moederborden test.
MSI-6167-->>aan de dure kant, maar heeft als enige geen eisen meer voor een voeding.
Biostar M7MKA-->>mogelijkheid om apparaat waarvan wordt opgestart te selecteren in het BIOS. Aanrader. Voeding: AMD lijst en minimaal 250W.

Zie je maar wat je ermee doet. Hope I helped, mzls. :)
hATEway

Verwijderd

Topicstarter
Thanks HaTeWaY,

Ik ga toch dus voor de Biostar.
Zijn die overgeclockte Athlons van Corum goed? Ik wilde die 500@750 kopen. Is dit aan te raden of niet?

Myst_
Pagina: 1