Toon posts:

Motorola SURFboard® Cable Modem SB5100

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Motorola SURFboard® Cable Modem SB5100

dit is 1 van de nieuwste types van motorola en/dus @home en ik wil graag een router met deze modem verbinden.

Ik heb echter al 2 routers er op geprobeerd en deze werkten niet goed.

Ze deden het allebij wel af en toe, maar ze doen het niet goed.

De 2 routers die ik had zijn: Q-tec 790rh en SMC7004VBR

Iemand een verklaring of oplossing?

Een router die met deze modem kan werken.

Verwijderd

Geef eens wat informatie over je internetverbinding. Welk(e) protocol(len) worden er gebruikt, wordt er geauthentificeerd op hostname of op MAC-adres?

En wat ging er precies niet goed met die andere twee routers?

Verwijderd

@home werkt met authentificatie via hostname.
wel vreemd dat deze routers het niet doen. moet normaal niet uitmaken volgens mij wat voor een modem je hebt.
heb trouwens toevallig 2dgn geleden nog een "belkin wireless router" aangesloten op een SB5100 en dit werkt probleemloos

Verwijderd

Topicstarter
DHCP met @home

De 2 routers liepen vast, of ze deden iets niet goed met ip lease of ze worden te heet, of ze kunnen niet tegen teveel connecties tegelijk met kazaa of dergelijke en misschien kan de modem niet met ze omgaan...

wat er precies gebeurde?

de router was ingesteld met de cc.....-a computernaam en alle instellingen zoals het hoort.

2 computer waren aangesloten op de router. het internet deed het op alle 2 de pc's, maar al gauw was er geen internet meer. de browser blijft gewoon een tijd een ip weergeven met zon vergrootglas op de wereldbol icoontje. ( waarschijnlijk het ip van de website die die op wil vragen)

en dan opnieuw opstarten helpt soms, en dan doet hij het weer eventjes. of zonder opnieuw de pc opnieuw op te starten doet internet het soms.

maar heel gaar allemaal.

het zijn goedkope routers, misschien zijn ze te simpel voor z'n @home dynamic ip gebeuren.

er blijven problemen komen met @home, juist als ze steeds nieuwe modems gaan leveren.

maar ik wou dit topic voor deze modem starten. dit modem is volgens mij nog niet eerder over gediscuseerd

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 17:59 ]

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

Het protocol dat die Motorola kabel modems gebruiken is niet compatible met veel routers. Een Draytek ondersteund het wel.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-08 06:27
yGiDoRp schreef op 12 October 2003 @ 18:04:
Het protocol dat die Motorola kabel modems gebruiken is niet compatible met veel routers. Een Draytek ondersteund het wel.
M'n sweex router werkt hier wel hardstikke goed. alleen soms ff resetten.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:36
Ik heb hier een usr 8000a 02 router en die werkt perfect in combinatie met deze modem. Zolang je maar nie aan de router zijn instellingen gaat prutsen :p maja dat ligt alleen aan mijn router })

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

yGiDoRp schreef op 12 oktober 2003 @ 18:04:
Je hebt het over het L2TP protocol. Dat wordt alleen bij Wanadoo/Casema gebruikt icm Motorola modems, maar niet bij andere providers (zoals @Home).

Verwijderd

Topicstarter
Hij zegt niet L2TP protocol, hij zegt: Het protocol dat die motorola kabel modems gebruiken.

yGiDoRp: welk protocol is dat? wel L2TP of iets anders?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 12:55 ]

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 18:13
Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 12:55:
Hij zegt niet L2TP protocol, hij zegt: Het protocol dat die motorola kabel modems gebruiken.

yGiDoRp: welk protocol is dat? wel L2TP of iets anders?
Dat verschilt per provider

Casema gebruikt L2TP, maar andere gebruiken weer PPTP of PPPoE. De modem kan dus met meerdere protocols overweg...

Btw de nieuwe sitecom dc202 (v2) werkt perfect met de surfboard modems...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Pagina: 1