Toon posts:

ASUS V3200 passief koelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag besloot ik maar eens Windows XP SP1 op m'n pa z'n pc te installeren.
Gelijk ook maar even schoonmaken dacht ik, heb de videokaart er even uitgehaald en zag dat daar ook een fan op zit + aluminium koelblokje, lekker schoongeblazen en teruggezet.

Maar sinds ik heb lopen blazen maakt de fan van de videokaart aardig wat meer herrie en je raad 't al hier is pa niet zo dol op.
Aangezien hij zijn pc alleen maar voor zakelijke doeleinden gebruikt, word, outlook, excel, groupwise, etc en geen 3D dingen enzo zoals games, die staan d'r geen eens op. Ik vraag mezelf af of die fan er ook af kan zonder schade te veroorzaken aan de GPU (warm enzo)
Het koelblokje laat ik dan wel gewoon zitten.

Verder hangt er nog 't volgende in de pc:
ASUS P2B mobo
2x 128MB PC100
6.4 Quantum HDD, 5400 rpm
40x speed CD-rom van LG.
LAN adapter van Realtek (100Mbit)
Thrust 33k6 modem (ISA)
Creative SB16 (ISA)
Intel P2 400Mhz met de standaard cooler
250Watt voeding.
1.44 MB FDD

Kortom, kan de ASUS V3200 passief gekoeld worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 17:10 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met een redelijke heatsink erop kan die kaart wel zonder fan ja. Wat je ook kan doen is de snelhied lager zetten, dan kan het misschien wel met het huidige koelblokje zonder fan, maar let dan nog meer op dat de boel niet te warm wordt :)

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 12:51

CaDje

Framedrops for life

Asus V3200, is dat niet een TNT1?????

Ik weet iig dat mijn oude TNT2 pasief gekoeld was.

• bobsnl
  • Laatst online: 26-06 09:56
CaDje schreef op 12 oktober 2003 @ 17:14:
Asus V3200, is dat niet een TNT1?????

Ik weet iig dat mijn oude TNT2 pasief gekoeld was.
Geen TNT1 want die heet V3400 ... Ik denk dat het een riva 128 is.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 12:51

CaDje

Framedrops for life

bobsnl schreef op 12 October 2003 @ 17:17:
[...]

Geen TNT1 want die heet V3400 ... Ik denk dat het een riva 128 is.
Volgens mij hoef daar echt geen koeler op dan........

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:31

Sick Nick

Drop the top!

Tis een 3dfx voodoo banshee, die kan je prima passief koelen :) Misschien een groter heatsinkje maar zelfs dat hoeft waarschijnlijk niet, gewoon fanstekkertje los maken en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 12 oktober 2003 @ 17:11:
Met een redelijke heatsink erop kan die kaart wel zonder fan ja. Wat je ook kan doen is de snelhied lager zetten, dan kan het misschien wel met het huidige koelblokje zonder fan, maar let dan nog meer op dat de boel niet te warm wordt :)
Hoe zet ik dat ding dan trager? En is dat merkbaar bij het gebruik van bovenstaande applicaties? 't moet ook niet zo worden/zijn dat je dan traag opbouwend beeld hebt.
Sick Nick schreef op 12 October 2003 @ 17:22:
Tis een 3dfx voodoo banshee, die kan je prima passief koelen :) Misschien een groter heatsinkje maar zelfs dat hoeft waarschijnlijk niet, gewoon fanstekkertje los maken en klaar.
Ik denk dat ik dan toch ook de fan eraf schroef als 't goed blijft draaien. Straks smelt dat plastic nog ofzo. En 't blokkeerd natuurlijk warmte. ;)

Hoe kan ik overigens de temp uitlezen van dat ding? Of is daar geen software voor / ondersteund die kaart dat niet?

• Pollewob
  • Niet online
Temp uitlezen gaat niet (geen sensoren), je moet op beeldfouten letten. Artifacts enzo :)

Oc tools voor de banshee zou ik zo 123 eigenlijk niet weten. Misschien dat je http://www.3dnews.ru/download/tools/3dfxoverclocker/ kan gebruiken, maar ik heb daar iig geen ervaring meer :)

Verwijderd

Topicstarter
Het ding komt sinds vandaag in ene met een paar keer een foutmelding in de eventlog:
Event Type: Error
Event Source: banshee
Event Category: None
Event ID: 108
Date: 9-11-2003
Time: 15:24:52
User: N/A
Computer: PC-PA
Description:
The driver banshee for the display device \Device\Video0 got stuck in an infinite loop. This usually indicates a problem with the device itself or with the device driver programming the hardware incorrectly. Please check with your hardware device vendor for any driver updates.
Data:
0000: 00 00 00 00 03 00 50 00 ......P.
0008: 00 00 00 00 6c 00 04 c0 ....l..À
0010: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
Bij eventID.net staat er ook niet echt wat nuttigs over.
En driver updates voor een banshee kaart kan ik niet vinden.
De native drivers van XP zouden 't toch gewoon goed moeten doen.

De PC crashed gelukkig niet, maar zet wel dan de resolutie terug van 1024x768 @ 32bits naar 640x480 @ 8 colors.

Zou dit komen doordat het fannetje niet meer draaid?
If so, dan wellicht maar eens een nieuwe kopen of een andere VGA kaart voor m'n pa zien te regelen denk ik?

Of heeft iemand anders nog een tip?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:24
Een oude P1 heatsink+lijm :).

Anders flink onderklokken?

tvw

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:27

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/reviews/video/AsusV3200/V3200.jpg

volgens mij moet het kunnen om gewoon de fan uit te schakelen, het fannetje is echt wel klein, dus voor heel veel airflow zal hij niet zorgen. ik zou het fannetje eraf halen , als je al een beetje airflow in je case hebt moet het zeker lukken

[ Voor 24% gewijzigd door Jellabie op 09-11-2003 15:57 ]

De Nederbelg !

Verwijderd

Topicstarter
Dat fannetje is al een tijdje uit hoor.
Alleen sinds vandaag komt het ding dus met deze errors.
Een oude CPU + lijm e.d. heb ik allemaal niet.
Denk dat ik maar eens ga kijken wat een andere fan eventueel kost bij de lokale electronica zaak. Als 't te duur word dan probeer ik m'n pa mijn GF4 ti4400 wel aan te smeren, koop ik wel een lekkere FX or Readon. ;)
Maar denk niet dat ie dat hapt dus zal wel een andere kaart worden voor hem, een goedkoop iets.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:27

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 16:01:
Dat fannetje is al een tijdje uit hoor.
Alleen sinds vandaag komt het ding dus met deze errors.
Een oude CPU + lijm e.d. heb ik allemaal niet.
Denk dat ik maar eens ga kijken wat een andere fan eventueel kost bij de lokale electronica zaak. Als 't te duur word dan probeer ik m'n pa mijn GF4 ti4400 wel aan te smeren, koop ik wel een lekkere FX or Readon. ;)
Maar denk niet dat ie dat hapt dus zal wel een andere kaart worden voor hem, een goedkoop iets.
zoek dan een s3 trio 8mb agp ofzo, is perfect voor office gebruik.. en is spotgoedkoop

De Nederbelg !

Pagina: 1