Firewirekaart werk niet onder XP pro

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb zo'n firewire PCMCIA kaartje gekocht van sitecom. Ik draai win XP pro.

Dus ik steek dat ding erin, dan gaat windows de drivers installeren, dit gaat niet helemaal goed, want als ie klaar is krijg ik de mededeling: " er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat. De gegevens zijn ongeldig ". 8)7

Nu ben ik daar op het forum gaan kijken en dan stond:
"This error appears to be due to a protection problem in the Windows registry and can occur with a variety of drivers (sound cards and SCSI drivers have been reported). To fix this problem, go to Start, Run... and type "regedit" without the quotes to run the Registry Editor. Navigate to

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\ENUM\PCI

and you will see a number of keys of the form "VEN_xxxx", where xxxx are strings like "1102&DEV_0004&SUBSYS_00011103&REV_04". Under each of these folders will be another folder with a long numerical name. Open each folder and look for the "DeviceDesc" which matches the hardware you are trying to install. Right Click on the "VEN_xxxx" for that device and select 'Permissions' and then tick "Allow" for "Full Control". Close Regedit and then continue with the installation of your device.
Ik heb precies hetzelfde gedaan, maar dit werkte niet. (ik heb in het register gekeken, daar stond achter DeviceDesc: IEEE 1394-controller, dus dat is hem. Dan machtigingen. Dan staat iedereen geselecteerd, dus ik heb een vinkje gezet bij volledig beheer: toestaan. Toen heb ik de drivers opnieuw geinstalleerd.)
Ik heb de drivers vanaf de bijgeleverde cd-rom gehaald, ik heb ze ook gewoon van windows zelf gepakt, ze werken beide niet.

btw: ik heb de search gebruikt, daar staat niks in.

[ Voor 13% gewijzigd door Double J op 12-10-2003 17:09 ]

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 21:31
http://www.sitecom.nl/pro...hp?product_id=62&grp_id=4

Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.nl/product_image.php?product_id=62&size=small

Using this PCI expansion card you can connect any digital camcorder to your computer in an instant and make really cool home videos. Thanks to its high speed data transfer the card is also suitable for connecting all external IEEE1394 (FireWire) equipment. The kit is supplied with video editing software and cable.

• Suitable for Windows 98/ME/2000/XP
• 4/6 pin FireWire cable
• Now including multilingual Adobe® Premiere 6.0 LE video editing software (English, French, German)
• 2 port IEEE1394 PC card (cardbus type)
• Multilingual manual, inc. English
drivers

Is dit je kaart?
Heb je deze drivers geprobeerd?

• Double J
Ja deze is het. Ik heb deze drivers geinstalleerd, maar die zijn eigenlijk alleen maar voor windows me. Het is denk ik een probleem met windows, want bij windows XP home deed hij het wel.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 21:31
sp1 geïnstalleerd + chipset drivers?

• Double J
nog geen chipset drivers, maakt dat uit voor firewire dan?

Ook dit is allemaal geinstalleerd.

[ Voor 82% gewijzigd door Double J op 12-10-2003 19:53 ]

Verwijderd

Home of pro maken zover als ik weet gebruik van dezelfde drivers, kun je de drivers uit home niet kopieren? Probeer trouwens ook eens andere drivers voor je PCMCIA sleuf.
Het klinkt als een echt driver probleem, zoveel mogelijk proberen dus. Kijk ook eens op driverguide.com (login=temp, pass=512)

• Double J
nog lukt het niet.... Reacties zijn welkom.

• Double J
niet opgelost dus ....up

• Double J
schopje

• Double J
WEET NIEMAND DIT?

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je kan ook edit gebruiken ipv steeds opnieuw posten :)

Blijkbaar toch een confilct met je kaartje en het mobo.

heb je al eens een ander kaartje geprobeert? netwerk kaartje ofzo? Doen die et wel in dat slot?

• Double J
Ik heb nu net een nieuw kaartje binnengekregen, ook firewire. Ditmaal van een ander merk. Ook deze werkt niet, hij geeft weer precies dezelfde melding :( . Nee ik heb geen ander kaartje, dus ik kan verder niks uittesten.
Pagina: 1