Vaag probleem met Eac bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Zoals de topictitle al aangeeft zit ik met een probleem met Eac, het lukt me namelijk niet om het progamma op te starten :X. Het is de eerste keer dat ik eac intall en gebruik op deze install.

Als ik het opstart krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/foto's/eac.jpg
grote versie

Een unhandled exception dus :?.

Search leverde niets op, google al evenmin.

De harde feiten:
specs
WIN XP PRO
Eac versie 095pb3 (nieuwe versie van eac homepage) en 09b4 (versie die ik altijd gebruikte), ze doen het dus allebei niet.

Ik vermoed dat me ibm harde schijf aan het doodgaan is, kan dit er iets mee te maken hebben?

Ik hoop dat dit voldoende informatie is, als er nog info nuttig kan zijn hoor ik het graag. Ik zie niet direct hoe ik hier uit ga raken :/ .

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Probeer eens met een ASPI layer in EAC's installatiedirectory. Als je Nero hebt, kopieer dan het "WNASPI32.DLL" bestand uit de Nero installatiedirectory naar die van EAC en probeer EAC nogmaals op te starten.

Heb je Nero niet, download dan hier "WNASPI32.DLL" (Rechtermuisknop, Save As).

Btw, was het echt nodig om een afbeelding te maken van heel je desktop? Je had toch evengoed gewoon de tekst van de foutmelding kunnen overschrijven.

• Dupje
tx voor je reply.

Intussen heb ik nog wat verder zitten neuzen op het forum van EAC. Toen ik zochtte voor ik dit topic opende moet ik een tiepvaut gemaakt hebben ofzo, want net vond ik de oplossing voor mijn probleem.

Het is dus gewoon Nimo codec pack die dwarslag, na Nimo te unistallen (heb nu wel geen enkele codec meer :|) werkt eac weer als een zonnetje.

De oplossing die SatCP geeft is als eac geen cd's vind ik de cd-rom drive.

BRON

quote 1.

- At some point in EAC (startup, compression, decompression, layout editor) an ACCESS VIOLATION occur. Usually this happen if you have installed a non-conform audio codec (some LAME or OggVorbis ACM codecs, like installed by Nimo Codec Pack) or a wrong version of an installed DLL Codec (APE DLL).

quote 2.

- No CDs can be found in any drive (or no (USB/Firewire) CD-ROM drives are listed). In this case, when using Windows 2000 or XP, download from Nero the WNASPI32.DLL ( ftp://ftp6.nero.com/wnaspi32.dll ) and put it into the directory where EAC is installed (search for EAC.EXE).

Moraal: dit topic is niet nuttig geweest :/ .
Nu nog enkel een oplossing vinden om die codecs erop te krijgen.

• satcp
  • Niet online
De oplossing die ik gaf werkt ook in sommige gevallen wanneer EAC een access violation geeft bij het opstarten. Dit kan voorkomen wanneer er een beschadigde ASPI layer op je systeem staat. Door de Nero ASPI layer in EAC's installatiedirectory te plaatsen elimineer je dit probleem.

Anyway, in dit geval was het dus niet het probleem. Gelukkig heb je de oplossing gevonden!

Overigens, Nimo is een verzameling codecs gecombineerd tot een hoop puin. Probeer codec packs te vermijden trouwens. Je hebt al die zever niet nodig. Installeer manueel enkel de benodigde codecs. Weet je niet welke codec/filter je nodig hebt voor een film, gebruik dan GSpot om te weten te komen welke codec/filter je nodig hebt. Installeer dan enkel de benodigde codec/filter(s)! Zo vermijd je problemen.

Met slechts enkele filters kun je vrijwel alle DivX/XviD films afspelen:

Het ffdshow filter speelt vrijwel alle MPEG4 formaten (DivX 3/4/5, XviD) zonder problemen en zonder dat je een berg codecs moet installeren die mogelijk conflicteren met elkaar. Daarnaast bezit ffdshow een groot aantal postprocessing mogelijkheden om de weergave te optimalizeren. En dat alles in slechts enkele honderden kilobytes. Zorg ervoor de laatste alpha versie te nemen. Sommige mensen ervaren problemen met ffdshow en XviD. In dit geval ben je best dat je de XviD (koepi) codec eveneens installeert en ffdshow enkel toewijst aan DivX.

Een mp3-codec wordt normaal standaard meegeleverd door Windows (Fraunhofer), dus die moet je niet zoeken. Blijft er enkel AC3 geluid over wat door AC3Filter afgehandeld wordt.

En na installatie van die 2 filters kun je dik 99% van alle scene DivX/XviD releases afspelen...

[ Voor 1% gewijzigd door satcp op 13-10-2003 22:21 . Reden: typos as usual :) ]

• Dupje
thanx voor de uitgebreide uitleg. Dit zou wel een mooi stukje SA faq kunnen worden ;). Igg ben ik erg blij dat ik eac werkend gekregen heb, eindelijk weer eens wat mp3's zelf encoden.
offtopic:
Aan je taalgebruik vermoed ik dat je ook Belg bent. Heb ik gelijk? :P

• satcp
  • Niet online
duponjan schreef op 13 October 2003 @ 18:44:
offtopic:
Aan je taalgebruik vermoed ik dat je ook Belg bent. Heb ik gelijk? :P
Ja hoor, goed geraden! Wat heeft me verraden? :)

• Dupje
SatCP schreef op 13 oktober 2003 @ 22:23:
[...]
Ja hoor, goed geraden! Wat heeft me verraden? :)
Je hebt al die zever niet nodig. ;)

hmm, het begint wel wat op een slowchat te lijken zo :P.
Pagina: 1