[PHP PHPBB] loginessie gebruiken voor andere pagina's

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• thomasdebans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:50
er schijnt een script van PHPBB, als je die include dan kun je die pagina pas zien als je ingelogd bent,

dit staat op verschillende toppics,
maar nergens kan ik die link vinden.. ook nie op PHPBB

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Anders maak je het zelf? Lijkt me niet zo moeilijk om aan te passen. De forumlijst alleen laten zien als een user ingelogged is, anders niet.

Of anders alles private maken, en de users standaard in een groep zetten, die deze 'privilege' wel hebben. Anonymous users zien zo niets.

[ Voor 24% gewijzigd door gorgi_19 op 12-10-2003 16:57 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• thomasdebans
ney. dit bedoel ik niet..
het zit zo, ik ben bezig met een site, waar ongeveer 15 poersonen op mogen inloggen om berichten te posten in het forum die de gasten en andere gebruikers niet kunnen zien, dit wekt ook allemaal...
nu heb ik een fotoalbum met upload thumbmaker etc. gemaakt, en daar mogen alleen die 15 personen bij komen, nu kan ik daar ook nog wel een inlog script by aan gaan hangen, maar dan moeten ze 2 keer inloggen en dat wil ik niet..
nu kan ik daar zelf wel iets voor schrijven, maar als dit al bestaat kan ik dat toch netzogoed gebruiken ;)

• gorgi_19

gorgi_19

thomasbansberg schreef op 12 October 2003 @ 17:15:
nu heb ik een fotoalbum met upload thumbmaker etc. gemaakt, en daar mogen alleen die 15 personen bij komen, nu kan ik daar ook nog wel een inlog script by aan gaan hangen, maar dan moeten ze 2 keer inloggen en dat wil ik niet..
Mensen zijn al ingelogged. :) Je kan controleren of mensen tot die groep behoren. Het authenticatie mechanisme, evenals de rollen die een persoon heeft, moet je gewoon kunnen bereiken. Je schrijft dus min of meer een eigen module. :) Een persoon hoeft dus niet 2 keer in te loggen.
nu kan ik daar zelf wel iets voor schrijven, maar als dit al bestaat kan ik dat toch netzogoed gebruiken ;)
pssst ;)

[ Voor 7% gewijzigd door gorgi_19 op 12-10-2003 17:21 ]

• thomasdebans
normaal kun je met

echo "<pre>". print_r($_SESSION) ."</pre>";

uitlezen wat er in de sessie staat.. en kan ik verder..
maar nu zie ik dan gewoon nix. ??

• gorgi_19

gorgi_19

thomasbansberg schreef op 12 October 2003 @ 17:27:
normaal kun je met

Zou ook eerg goed kunnen dat het niet met sessies, maar met cookies werkt. :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

thomasbansberg schreef op 12 October 2003 @ 17:27:
normaal kun je met

werkt phpBB dan met "phpsessions", of met "eigen sessions" die in de db worden opgeslagen en via een cookie getransporteerd worden.
In het laatste geval moet je dat koekje uitlezen en de sessie uit de db trekken en je hebt je user :)

• thomasdebans
ow.. hehe...
in cookies heb ik me nog nooit zo verdiept :s
zal ik eerst een uitmoeten zoeken hoe ik daar men data uit haal
wel jammer dat ut dan niet gewoon via sessies werkt, zou voor mij makkelijker zijn :P

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

thomasbansberg schreef op 12 oktober 2003 @ 17:32:
ow.. hehe...
in cookies heb ik me nog nooit zo verdiept :s
zal ik eerst een uitmoeten zoeken hoe ik daar men data uit haal
wel jammer dat ut dan niet gewoon via sessies werkt, zou voor mij makkelijker zijn :P
dat is dus even de boeken induiken. overigens zou ik als ik jou was ook eerst even kijken hoe phpBB's database in elkaar steekt, daar kan je al veel info uithalen.

tipje: $_COOKIE ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Erkens op 12-10-2003 17:35 ]

• thomasdebans
thnx voor de tip....

ik denk dat ik daar ook al een heel eind mee kom...

• thomasdebans
Array ( [phpbb2mysql_data] => a:2:{s:11:\"autologinid\";s:0:\"\";s:6:\"userid\";s:1:\"3\";} [phpbb2mysql_sid] => c0dc0f30ac1d2615ffad4f00f6cd55bf [PHPSESSID] => 996787f42300877c60e6fab40a8df2bb )

verschijtn nu al hele andere data :) ^^

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

thomasbansberg schreef op 12 October 2003 @ 17:42:
Array ( [phpbb2mysql_data] => a:2:{s:11:\"autologinid\";s:0:\"\";s:6:\"userid\";s:1:\"3\";} [phpbb2mysql_sid] => c0dc0f30ac1d2615ffad4f00f6cd55bf [PHPSESSID] => 996787f42300877c60e6fab40a8df2bb )

verschijtn nu al hele andere data :) ^^
daar moet toch wel de info uit te halen zijn?
voor phpbb2mysql_data moet je hier eens naar kijken http://nl2.php.net/manual/nl/function.unserialize.php
en phpbb2mysql_sid is denk ik de session id die je moet opzoeken in je database ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Erkens op 12-10-2003 17:50 ]

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 10:49
wil niet dom zijn ofzo, maar als je via de DB van PHPBB werkt, dan heeft een persoon een bepaalde status als deze ingelogd is... bv admins hebben 2, offline gebruikers -1 en gewone gebruikers 1

Zo zijn er nog wat dingen, en met behulp van een php/sql command kun je dan aangeven van als die status in die tabel, op bv 2 staat, dan mogen ze wel op die pagina komen...

Wat ik wil zeggen, ik zou je gegevens uit de DB van phpBB halen om te kijken of ze wel of niet ingelogd zijn...

• thomasdebans
psies dan moet die ingelogd zijn,
je kunt wel uitlezen wat voor 'status' (noem het liever rechtenniveau) die persoon heeft maar als je niet weet welk persoon er op dat moment op die site is heb je daar ook wijnig aan ;)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

PHPbb "support"-type vragen kunnen beter gevraagd worden op de support forum van PHPbb.

Vragen waar je een bepaald script gevonden kan worden kan beter gevraagd worden aan google.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.