Probleem met realtek 8029

Pagina: 1
Acties:

• BoerHarm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb 2 dezelfde kaartjes (in andere pc's of course)met crosslink gelinked en met hub er tussen diverse instellingen geprobeerd enz. Maar krijg het niet werkende. |:(

Weten jullie een oplossing??
graag hoor ik et van jullie

Ik heb et ook geprobeerd met 2 3coms en dat draaide binnen een minuut (zeer vaag)

;)
Thnx

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zijn het 2 isa of pci kaartjes? de realtek isa chips vinden het vaak prettig om op geheugen adres 0300 te draaien en op irq3 (com2) en heb je de standaard drivers van windows gebruikt of de bijgeleverde :?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gewoon die realteks de deur uit doen. De drivers die er bij horen zijn erg slecht geschreven en zorgen er voor dat de kaarten zelden goed werken.

Verwijderd

staan bij je adapter eigenschapen je bindings goed (heb ik ook last van gehad met die kaarten)

• BoerHarm
  • Laatst online: 09-08-2024
De bijgeleverde drivers zijn geinstalleerd,
en het zijn beide pci kaarten

waar moeten die bindingen dan op staan?

• sanderb
  • Laatst online: 07:11
we hebben hier een netwerkje liggen met 3 realtek 8029 kaartjes en een 3com op de server. Alle drie de kaartjes werken nu...maar ze zijn nogal kieskeurig :?
We hebben tig keer moeten wisselen van slot naar slot en van pc naar pc. Vreemde dingen..maarnu werkt alles naar behoren..pff
even alle slots proberen dus...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

<niet echt ontopic>
Gewoon die realteks de deur uit doen. De drivers die er bij horen zijn erg slecht geschreven en zorgen er voor dat de kaarten zelden goed werken.
Ik heb nog nooit problemen gehad met realtek
's rtl8029 en ik heb: 1 computer waar er 2 in zitten 1 waar er 1 + een rtl8039 inzitten en nog 2 waar 1 rtl 8029 inzit. Ze deden het allemaal direct en verder nooit problemen gehad. Goedkoop is niet altijd slecht!, de rtl8019(10 mbit isa kaart) kaarten zijn ook fantasties, die kreeg ik zonder enige moeite aan de praat op een bak waar dat me met een 3com niet lukt. Bovendien las ik in de laatste c't dat de rtl8139 (10/100mbit) zich makkelijk kan meten met 3 com (hij was zelfs iets sneller)
</niet echt ontopic>
Ik zou het ook in de bindingen zoeken. Die staan bij het config scherm gewoon bij netwerk. Je moet aan je NIC tcp/ip binden.

Verwijderd

werken prima die dingen

alleen een keer een probleempje gehad onder NT

had twee van die 8029 er zitten en er werd er maar eentje herkend, mijn oplossing was eerst de irq van de usb en vga weghalen en teruggeven op het moment dat de netwerkkaartjes het wel weer doen (er zal ook vast wel een oplossing zijn die uit te leggen valt)

ook hier kortom, kijk ook even of je geen irq conflictjes hebt

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
De combi cross + HUB klopt niet...
je moet of de pc's met een cross-kabel linken of met twee patchkabels (1op1) met de HUB ertussen..

Suc6

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 02:23 schreef Damon het volgende:
De combi cross + HUB klopt niet...
je moet of de pc's met een cross-kabel linken of met twee patchkabels (1op1) met de HUB ertussen..

Suc6
en hoe verklaar je dan dat het wel met 3com kaarten werkt.:(

• Damon
Dat is vreemd, want een gecrossde kabel is alleen bedoeld voor een directe (dus zonder HUB) verbinding van de netwerkkaartjes.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
of je propt je crosslink kabel in de uplink poort.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Hier is misschien ook wel ff een leuk probleem. Ik heb 2 realtek 8029 10 Mbit PCI kaartjes in mijn pc. Ze worden allebij goed herkend door Win2K. Ik zit via een 8-poorts hub op een lokaal netwerk hier in huis waarop ook een server is aangesloten waarop een kabelmodem van UPC is aangesloten.
Mijn andere kaart zit direct op een netwerk aangesloten met T3 verbinding. Ik kan nu internetten via dat T3-netwerk, maar ik kan dan niet meer "ons" lokale netwerk doorzoeken.. :(
Iemand enig idee hoe ik dat in moet stellen ?

• Damon
Heb je ICS aanstaan?
Als je nl eerst je netwerk configureerd met TCP/IP en daarna ICS instelt, verwijdert die je TCP/IP instellingen...

Pagina: 1